استاندار سیستان و بلوچستان گفت:شرایط این استان از نظر زیر ساخت‌ها و فرهنگ رانندگی در جاده‌ها مطلوب نیست بایدبا فرهنگ سازی از اثرات نامطلوب در جاده‌ها کاست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در نشست مشترک کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی، حمل و نقل و شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار داشت: از آنجاییکه جان انسان‌ها بسیار ارزشمند است باید با فرهنگ سازی از اثرات نامطلوب تصادفات رانندگی در جاده‌های این استان کاست.

وی ادامه داد: با توجه به زخمی شدن افزون بر هشت هزار نفر و کشته شدن حدود ۸۰۰ نفر در سالجاری در جاده‌های سیستان و بلوچستان توجه جدی به فرهنگ سازی از طریق بهره گیری همه ظرفیت‌ها از جمله رسانه، تریبون‌های نماز جمعه و آموزش و پرورش ضروریست.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک با توجه به پیش رو بودن تعطیلات نوروزی مهمترین عامل نجات بخش برای جلوگیری از حوادث رانندگی اعمال قانون است وهمچنین با توجه به تاثیر فراوان خودرو‌های حامل سوخت قاچاق و اتباع بیگانه غیر مجاز در افزایش تصادفات و تلفات انسانی ضروریست اقدامات لازم در این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

موهبتی بر ارزیابی مدیران برتر سیستان و بلوچستان بر اساس شاخص‌های مختلف نظیر ارتقای وضعیت موجود و ... تاکید کردو به مشکلات پیش روی دستگاه‌های خدمات رسان در جاده‌ها نظیر اورژانس و هلال احمر گفت: برخی اقدامات نظیر مشخص کردن مقدار سوخت برای این نهاد‌ها پذیرفتنی نیست.

استاندار سیستان و بلوچستان بر پیگیری مشکلات به صورت مداوم از سوی مسئولان استانی، مدنظر قرار دادن امکانات بیشتر برای نیرو‌های نظامی و مرزبانی، نصب دوربین‌های کنترل سرعت در نزدیکی روستا‌ها و اختصاص پمپ بنزین در مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی و واگذاری ساخت این مجتمع‌ها به افراد شایسته از نظر مقید بودن به اتمام تاکید کرد.

در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۷۶۲ فقره تصادف در جاده‌های استان رخ داده است

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: بر اساس آمار ارائه شده توسط پلیس راه‌های شمال و جنوب استان در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۷۶۲ فقره تصادف در جاده‌های استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه ۹ درصد رشد را نشان می‌هد.

علی خانقائی افزود: در این مدت ۶۹۵ نفر در جاده‌های سیستان و بلوچستان براثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده اند که نسبت به سال قبل ۲۲ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: مسیر ایرانشهر - سرباز - چابهار با ۳۶۹ فقره تصادف، نیکشهر - ایرانشهر با ۱۸۳ فقره و زاهدان - خاش با ۱۴۵ فقره تصادف در رتبه‌های نخست تا سوم از نظر بیشترین آمار تصادفات جاده‌ای قرار دارند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین ۷۴ درصد تصادفات این مدت استان تا فاصله ۵۰ کیلومتری مراکز جمعیتی رخ داده است.

وی تاکید کرد: بر اساس تحلیل اطلاعات از مجموع افراد فوت شده این مدت ۶۷ درصد افراد در محل حادثه، ۲۴ درصد در بیمارستان و هشت درصد در حین انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داده اند.

خانقائی اظهار داشت: فوت بیش از دو سوم افراد در محل حادثه بیانگر شدت تصادفات است که از عوامل اصلی آن سرعت بالای وسایل نقلیه است.

وی گفت: تعداد کل تصادفات ناوگان حامل اتباع بیگانه غیر مجاز در این مدت ۱۵ فقره و ناوگان حامل سوخت غیر مجاز ۶۳ فقره بوده است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: امکانات دستگاه‌های خدمات رسان در حوزه جاده‌ها نظیر پلیس راه متناسب با طول جاده‌های وسیع این استان نیست.

بیشترین تلفات جاده‌ای این استان ناشی از قاچاق سوخت و اتباع بیگانه غیر مجاز است

سردارمحمد قنبری افزود: هم اینک بخش قابل توجه‌ای از تلفات جاده‌ای این استان ناشی از قاچاق سوخت و اتباع بیگانه غیر مجاز است که باید جلوی این خودرو‌های دردسرساز گرفته شود.

وی بیان کرد: همچنین ضروریست امکانات لازم در مسیر فاصله طولانی شهر‌های سیستان و بلوچستان برای استراحت رانندگان مدنظر قرار گیرد.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: هم اینک با برنامه توسعه چابهار سهم دستگاه‌ها و پلیس از نظر امکانات و نیروی انسانی باید مدنظر قرار گیرد.

گفتنی است در این نشست سایر دستگاه‌های متولی استان نیز بر رفع کمبود علائم رانندگی و دوربین‌های کنترل سرعت در جاده ها، رفع مشکل روشنایی جاده ها، توجه جدی به معاینه فنی خودروها، مد نظر قرار دادن پایگاه‌های اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی در محور‌های ارتباطی رفع نقاط حادثه خیز تاکید کردند.

انتهای پیام/ع

 

برچسب ها: استانداری ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار