رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه گفت: در سال آینده ۲۵۰مخزن مکانیزه به سیستم جمع آوری زباله در ارومیه افزوده می‌شود.

احد یوسفی رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،  با بیان اینکه در حال حاضر ۲ هزار مخزن مکانیزه در سطح شهر ارومیه وجود دارد، عنوان کرد: ۲۵۰ مخزن جدید نیز در سال آینده به این ناوگان افزوده می‌شود.

وی افزود: اضافه کردن ۲۵۰ مخزن بیش از دو میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال برای سازمان پسماند شهرداری هزینه دارد همچنین ۴۴ دستگاه ماشین این مخازن را حمل می‌کنند که مدل‌های این ماشین‌ها کمتر از دهه ۷۰ است که به دلیل نبود اعتبارات نتوانسته‌ایم ماشین آلات فرسوده را نوسازی کنیم.
 
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه اعتبارات این سازمان در سال آینده را ۸۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ماهانه برای جمع آوری حمل و دفع زباله در شهر ارومیه نزدیک به ۳۵ میلیارد ریال هزینه می‌شود.

یوسفی گفت: زباله‌هایی که با ماشین آلات پسماند حمل می‌شوند خاصیت و قدرت خورندگی بیش از اسید را دارند از این رو موجب تخریب ماشین آلات می‌شود و هزینه‌های زیادی را ایجاد می‌کند.
 
وی عنوان کرد: تعدادی از این خودرو‌ها فرسوده هستند و با توجه به نبود بودجه در حال حاضر امکان نوسازی وجود ندارد، اما در نظر داریم اقداماتی جهت نوسازی ماشین آلات پسماند صورت گیرد.

یوسفی با اعلام اینکه روزانه ۵۰۰ تن زباله در ارومیه تولید می‌شود تصریح کرد: پاکسازی و جمع آوری پسماند از کوچه و خیابان شهر، مدیریت هر روزه را می‌طلبد که به همین دلیل این مدیریت و کنترل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و رسانه‌ها نیز باید در جهت آگاه سازی مردم در خصوص ارائه خدمات شهری و بحث جمع آوری و دفن پسماند مشارکت داشته باشند تا مردم از روال مدیریت پسماند آگاه شوند.

وی گفت: در جهت مدیریت و کنترل پسماند در فضای شهری باید فرهنگ سازی صورت گیرد و مردم نیز در این زمینه در کنار مسئولان مشارکت داشته باشند.

رئیس سازمان پسماند شهرداری ارومیه در ادامه به محل دفن زباله نیز اشاره و افزود: ۸۰ هکتار زمین در بخش نازلو جهت دفن زباله در نظر گرفته شده است، اما با توجه به روند افزایش تولید زباله و وضع موجود، پیش‌بینی می‌شود در چند سال آینده این محل نیز در مقابل تولید زباله با این حجم محدود شود که این موضوع دغدغه مدیریت شهری شده است.

وی اظهار کرد: دریافت عوارض نوسازی شهری از شهروندان سالیانه انجام می‌شود، اما دریافت عوارض پسماند به صورت ماهیانه است، اما مقرر شده است که در سال آینده فیش‌های دریافتی هر دو ماه یک بار به درب منازل ارسال شود و مبلغی که در نظر گرفته شده به گونه‌ای است که شهروندان فشار اقتصادی را متحمل نشوند.
 
 
انتهای پیام/م

۲۵۰ مخزن جدید به ناوگان مخازن مکانیزه جمع آوری زباله اضافه شد

برچسب ها: محیط زیست ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.