فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن در گزارش خود گفت: رهبر جنبش انصارالله در پایبندی به توافقنامه سوئد صادق بوده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، مارتین گریفیتس، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن روز سه شنبه در گزارش خود در جلسه شورای امنیت گفت: عبدالملک بدرالدین، رهبر جنبش انصارالله در پایبندی به توافقنامه سوئد صادق بوده است.

او افزود: به هدف خود برای آزادسازی گروه اول اسرا و بازداشت شدگان یمنی نزدیک شده ایم.

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن همچنین از طرف‌های یمنی خواست توافقنامه مربوط به تغییر آرایش استقرار نیرو‌ها در الحدیده را بلافاصله اجرا کنند.

گریفیتس افزود: دو طرف پایبندی خود را به اجرای متقابل توافقنامه استکهلم نشان دادند. از توافقی که درباره تغییر آرایش نیرو‌ها در الحدیده به دست آمد، استقبال می‌کنیم. اهالی الحدیده شاهد فروکش کردن نبرد‌ها در این شهر بودند.

کارن پیرس، نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت برای بررسی اوضاع یمن گفت: ما از پیشرفت (سیاسی) که اخیرا در یمن تحقق یافته استقبال می‌کنیم. ما همچنین از همکاری طرف‌های درگیر در یمن با فرستاده سازمان ملل در این کشور استقبال می‌کنیم. ما از طرف‌های درگیر در یمن انتظار داریم که آنچه متعهد شدند را عملیاتی و اجرایی کنند.

نماینده دائم لهستان در سازمان ملل متحد هم گفت: طرف‌های درگیر در یمن باید از هرگونه اقدامی که توافق آتش بس در الحدیده را به مخاطره می‌اندازد، خودداری کنند.

نماینده فرانسه در سازمان ملل متحد نیز در این نشست ضمن تاکید بر وضعیت امنیتی شکننده در الحدیده یمن تصریح کرد فرانسه نگران ادامه‌دار بودن درگیری‌ها در سایر مناطق یمن است.

فرانسوا دولاتر گفت: از طرف‌های درگیر در یمن می‌خواهیم امنیت هیئت اعزامی سازمان ملل به الحدیده را تامین کنند.

او افزود باید گفتگو‌ها بین طرف‌های درگیر برای تقویت آنچه تاکنون بدان دست یافته ایم، ادامه یابد. اکنون هدف اصلی در یمن دستیابی به راه حلی سیاسی از طریق گفتگو و مذاکره است.

در همین حال واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد نیز در نشست شورای امنیت درباره یمن گفت: ما از تمام اعضای شورای امنیت سازمان ملل می‌خواهیم که به تلاش‌های خود برای دستیابی به صلح در یمن ادامه دهند.

نبنزیا افزود: ما به حل بحران یمن از طریق سیاسی و اعتمادسازی بین طرف‌های درگیر با همکاری کشور‌های حاشیه خلیج (فارس) و ایران تاکید می‌کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار