سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد طرف‌های درگیر در یمن با خروج نیرو‌های نظامی از بندر الحدیده موافقت کردند.

سازمان ملل: طرفهای یمنی با خروج نیروها از الحدیده موافقت کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی‌میل، طرف‌های درگیر در جنگ یمن توافق کردند نیروهای نظامی را از شهر بندری الحدیده در غرب این کشور خارج کنند.

سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد طرف‌های درگیر در یمن توافق کردند در راستای اجرای نخستین گام توافق‌نامه آتش‌بس به صورت همزمان نیروهای نظامی را از شهر بندری الحدیده خارج کنند. بندر الحدیده محل اصلی دریافت کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به مردم جنگ‌زده یمن است.

بنابر این بیانیه، پس از دو روز گفتگوی نمایندگان دو طرف در شهر الحدیده این توافق حاصل شده است.

طرف‌های درگیر در یمن اواخر آذرماه پس از چند دور مذاکره در سوئد با حضور نماینده سازمان ملل توافق‌نامه صلحی امضا کردند. آتش‌بس در بندر الحدیده و تبادل افراد زندانی بخشی از این توافق است، اما اجرای این توافق به علت نقض مکرر آن توسط نیروهای تحت حمایت ائتلاف سعودی تاکنون با آهستگی پش رفته است.

عربستان و امارات همراه با چند کشور دیگر عربی از روز ششم فروردین سال ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به هدف بازگرداندن عبد ربه منصور هادی -رئیس جمهور مستعفی یمن- به قدرت کرده است.
 
تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن تاکنون بیش از ۱۲ هزار کشته، ده‌ها هزار زخمی و  آواره‌ شدن میلیون‌ها یمنی و ویرانی زیرساخت‌های این کشور را در پی داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار