خواجه دلوئی گفت: پروژه ترمینال سلام ثابت کرد در شرایط تحریم فنی‌ترین پروژه‌های کشور را می‌توان با حداقل منابع و با اتکا به توان و تخصص داخلی به انجام رساند.

ترمینال «سلام» مصداق اقتصاد مقاومتی در کشور استبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بنیاد مستضعفان، منوچهر خواجه دلوئی معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان در جریان بازدید شورای معاونین بنیاد مستضعفان ضمن ارائه گزارشی از روند پیشرفت عملیات احداث ترمینال سلام گفت: این پروژه از سال ۸۸ با هدف احداث یک ترمینال زیارتی آغاز شد و تا قبل از سال ۹۵ تا حدود ۱۸ درصد پیشرفت می‌کند، اما مدت زمان قابل توجهی به دلیل کمبود منابع و اعتبارات عمرانی متوقف می‌شود. سال ۹۵ وزارت راه و شهرسازی از بنیاد مستضعفان درخواست کرد تا در زمینه تامین منابع و احداث این پروژه مشارکت کند.

معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان تشریح کرد: پس از تشکیل کار گروه مشترک وزارت راه و بنیاد مستضعفان تصمیم گرفته شد بنیاد هم به‌عنوان تامین کننده منابع و هم سازنده اقدام کند و شرکت ملی ساختمان در بهمن ماه سال ۹۵ به عنوان نماینده بنیاد مستضعفان اولین قرار داد BLT در کشور را برای احداث ترمینال سلام منعقد کرد. همچنین وزارت راه و شهر سازی از بنیاد خواست با توجه به اینکه ترمینال مذکور از حالت سرویس دهی صرفا به زائران به یک ترمینال بین المللی تبدیل شده در طراحی تجدید نظر کرده و بر این مبنا طرح اصلاح و سپس اجرا شود.


بیشتر بخوانید: باغات در اختیار بنیاد مستضعفان به بهترین شکل اداره می‌شود


وی افزود: طی قرار داد مسوولیت طراحی، ساخت و همچنین تامین منابع تواما بر عهده بنیاد مستضعفان واگذار شد و مقرر شد اصل و سود سرمایه گذاری مذکور به صورت اقساطی ظرف مدت ۸ سال به بنیاد مستضعفان بازپرداخت شود.

خواجه دلوئی گفت: این پروژه دارای ۵۸ هزار متر زیربناست و حدود ۶۱۰ میلیارد تومان در پروژه سرمایه گذاری شده است که ظرف ۱۶ ماه در کمترین زمان ممکن اجرا شد و پروژه ترمینال سلام ثابت کرد در شرایط تحریم فنی‌ترین پروژه‌های کشور را می‌توان با حداقل منابع و با اتکا بر توان و تخصص داخلی به انجام رساند که نتیجه حاصل همکاری نزدیک بنیاد مستضعفان و وزارت راه و شهرسازی و سایر سازمان‌های مرتبط است.

وی با اشاره به اینکه این فرودگاه از جهت فناوری‌ها و تجهیزات به کار رفته در کشور پیشرو است تصریح کرد: بنیاد مستضعفان تجربه فرودگاه سازی در این وسعت با سیستم‌های هایتک را به صورت کامل در کشور نهادینه کرد و برخی سیستم‌های خود کنترلی این فرودگاه در هیچ فرودگاه کشور وجود ندارد و امیدواریم بتوانیم این تجربه را در اختیار کشور‌های منطقه به ویژه همسایگانمان قرار دهیم.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار