میزان خسارت‌های سیلاب در استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۱ درصد کاهش داشته است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، میرجلیلی، مدیر کل مدیریت بحران استانداری با اشاره به کاهش ۴۱ درصدی میزان خسارت‌ها در استان نسبت به مدت مشابه پارسال گفت: بیشترین خسارت‌ها مربوط به تخریب و آب شستگی ایل راه‌های عشایری، راه‌های روستایی، ۶ رشته قنات و مزارع و باغ‌های استان بوده است.

وی با اشاره به آماده باش ۱۲۴ تیم شامل گروه‌های نجاتگران و امدادگران، راهداران، اورژانس، آتش نشانان و پلیس راه در بهمن ماه در خراسان جنوبی گفت: در این مدت به هزار و ۱۱۷ نفر گرفتار در سیلاب، هزار و ۴۰۰ مسافر، ۲۱۴ خودروی گرفتار و به ۳۷ منزل مسکونی گرفتار در آب کمک شده است.

میرجلیلی با بیان اینکه مرجع اعلام میزان خسارت‌های سیلاب تنها مدیریت بحران است، گفت: خسارت‌های بهمن ماه از سوی ۲۸ گروه برآورد خسارت استان انجام شده و بیشترین خسارت‌ها مربوط به شهرستان‌های زیرکوه، درمیان، فردوس، بیرجند و قاین بوده است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری با بیان اینکه اطلاع رسانی به موقع و دقیق، همکاری مردم و آماده باش گروه‌های امدادی سبب کاهش چشمگیر خسارت‌ها در خراسان جنوبی شده است، افزود: متاسفانه به دلیل بی احتیاطی در سیلاب‌های اخیر ۳ نفر از هم استانی‌ها جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/ک

خسارت بیش از ۱۳ میلیارد تومانی سیلاب‌های اخیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.