وزیر سابق مسکن گفت: سیاست‌های نادرست پولی و بانکی و تصور اشتباه دولت از منابع مالی موجود در بانک‌ها زمینه ساز رشد ۹۷ درصدی قیمت مسکن در بازار شده است.

تصور اشتباه دولت از تسهیلات خرید مسکن/ رشد ۹۷ درصدی قیمت مسکن ناشی از سیاست‌های نادرست پولی استاحمد خرم وزیر سابق مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه متأسفانه یک تفکر اشتباه در تسهیلات بانکی بخش مسکن در دولت حاکم است، گفت: تصور دولت آن است که پولی که در بانک‌ها قرار دارد برای دولت است و تصمیم گیری آن تنها در اختیار دولت است، اما مردم صاحبان اصلی پول‌ها در بانک هستند.

وی گفت: متأسفانه‌ دولت‌ها با منابع مالی موجود در بانک‌ها تسهیلاتی با نرخ‌های بالای ۱۸ درصد پرداخت می‌کنند و تصورشان آن است که با ارائه این تسهیلات مشکلات و گرفتاری‌های بخش مسکن برطرف می‌شود، اما این تصور کاملا اشتباه است.

خرم با بیان اینکه دولت باید از این تسهیلات در راستای افزایش تولید و ساخت و ساز بخش مسکن استفاده کند، افزود: دولت باید واحدهای مسکونی فرسوده و اراضی موجود را برای ساخت و تولید مسکن استفاده کند و از این طریق بتواند تولید این بخش را تقویت کند.


بیشتر بخوانید: اهداف حوزه مسکن محقق نشد/تعادل کافی در بازار عرضه و تقاضا وجود ندارد


وزیر سابق مسکن با بیان اینکه تسهیلات خرید و یا ساخت مسکن در اقتصاد و بازار کنونی مسکن جوابگو نیست، گفت: مردم باید بتوانند ۸۵ درصد قیمت مسکن را تسهیلات دریافت کنند، ولی متأسفانه هم اکنون تنها ۲۰ درصد قیمت مسکن را تسهیلات دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: دولت باید با اراضی و یا واحدهای مسکونی فرسوده بتواند تمام طراحی و مجوزهای لازم را دریافت کند و یک واحد آماده سکونت را در اختیار متقاضیان قرار دهد.

انتهای پیام/

نوسازی بافت‌های فرسوده زمینه ساز رونق بخش مسکن می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۶ ۱۷ فروردين ۱۳۹۸
با این وضع قیمت ها راهی جز افزایش وام های خرید مسکن جواب گوی مشکلات کوتاه مدت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
ارزشگذاری مبلغ رهن باید براساس سکه و یا ارز باشد. چرا که در سال جاری حدود ۷۰ درصد ارزش ودیعه مستاجران از بین رفت و نزدیک ۹۲ درصد بر قیمت مسکن افزوده شد. و باعث شکاف ۱۶۲ درصدی در قدرت مستاجران شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۱ اسفند ۱۳۹۷
هرگز واحدی را که مستاجر قبلی آن حاضر به جابجایی نیست، اجاره نکنید...عیوب ساختمان را به مستاجر بعدی حتما بگویید.
...اجاره مستاجر قبلی را سوال و عرف بازار را در افزایش اجاره مد نظر قرار دهید. متناسب با افزایش حقوق ها اجاره را افزایش دهید...اجاره های خارج از عرف را نپذیزید. شما مجبور نیستید مختارید. از رقابت نا سالم بپرهیزید چون دودش به چشم همه خواهد رفت. 2500000 واحد مسکونی خالی فقط در تهران داریم که هیچ مستاجری برای آنها وجود ندارد. بسیاری از مستاجران قبلی هم به شهرکهای اطراف مهاجرت کرده اند...حتی المقدور با مالک وارد مذاکره شوید چون بنگاههای املاک بخاطر کمیسیون بیشتر، قیمت بالاتری را طلب می کنند.
آخرین اخبار