مدیر شبکه آب و فاضلاب نیشابور گفت: ۳۰ درصد شبکه آبرسانی نیشابور دارای قدمت بیش از ۴۰ سال و فرسوده است که باعث هدر رفت ۳۲ درصد آب شرب شهری می‌شود.

فرسودگی ۳۰ درصدی شبکه آبرسانی شهرستان نیشابور

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد سلطانی فر مدیر شبکه آب و فاضلاب نیشابور گفت: نیشابور دارای ۷۵۰ کیلومتر شبکه آبرسانی شهری است و برای بازسازی این میزان از فرسودگی شبکه حدود ۷۰۰ میلیارد ریال مورد نیاز است.

وی افزود: نیشابور جزو ۲۳ شهر بحرانی استان از نظر تامین آب شرب است که عمق چاه‌های تامین آب شرب آن از ۱۷۰ متر به ۳۰۰ متر رسیده با این وجود فضای سبز همه بوستان‌های نیشابور با آب شرب آبیاری می‌گردد.

مدیر شبکه آب و فاضلاب نیشابور ادامه داد: پس از بروز سیل در منطقه اردسمان نیشابور کل شبکه آبرسانی این منطقه به طول ۷۰۰ متر با هزینه یک میلیارد ریال تعویض و چاه تامین آب آن منطقه عوض شد.

سلطانی فر تصریح کرد: از ابتدای امسال ۲۴۷ انشعاب غیر مجاز آب در نیشابور تبدیل، یک هزار و ۴۵۰ انشعاب نوسازی و یک هزار و ۵۰۰ انشعاب جدید واگذار شده است.

وی افزود: از ابتدای امسال برای ترویج و نهادینه کردن الگوی مصرف آب بیش از ۳۰ برنامه آموزشی چهره به چهره برای ۱۵ هزار دانش آموز شهرستان برگزار شده و ۸۰ میلیارد ریال قرارداد جهت تامین آب شرب شهر نیشابور از پنج حلقه چاه در منطقه فوشنجان منعقد شده است.

مدیر شبکه آب و فاضلاب نیشابورگفت: آب شرب ۳۱۰ هزار مشترک در هفت شهر شهرستان نیشابور از طریق ۶۲ حلقه چاه و پنج رشته قنات تامین می‌گردد.
 
انتهای پیام//س.ح


هدر رفت ۳۲ درصد اب شرب شهری در نیشابور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.