عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی گفت: فعالیت ۱۵ هزار آموزشگاه با ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در قالب مدارس اسلامی گامی موفق در تعلیم و تربیت اسلامی است.

مدارس اسلامی، گامی بلند در تعلیم و تربیت اسلامی جوانان / نیاز امروز کشور، تربیت مدیر موفق و موثر استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،غلامعلی حدادعادل عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی در ششمین اجلاس دبیران کانون مدارس اسلامی و مدیران مدارس اسلامی کشور در مشهد گفت: فعالیت حدود هزار و پانصد آموزشگاه با ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در قالب مدارس اسلامی گامی موفق در حوزه تعلیم و تربیت بوده و به معنای جداشدن از صف آموزش و پرورش نیست، بلکه این مدارس یاری‌گر متولی نظام آموزشی کشور هستند.

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش وظایفی عمومی و مسئولیتی خاص و حیاتی دارد و اگر نیروی برای آینده انقلاب تربیت می‌کنیم کمکی به این وزارتخانه و رشد و تعالی علمی کشور بوده است و باید در مسیر بصیرت دانش‌آموزان و آشنایی درست با پیام انقلاب و مفهوم فرامین و پیام‌های مقام معظم رهبری به‌خصوص پیام اخیر ایشان در چله دوم انقلاب آشنا کنیم.

حدادعادل با اشاره به اینکه امروز نیاز کلیدی کشور تربیت مدیر موفق و اثرگذار است، اظهارداشت: معتقدیم که حیات طیبه قرآنی کلیدواژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برای انسانی است که می‌خواهد مطابق با سبک زندگی اسلامی پرورش یابد و باید در عرصه‌های علمی، هنری، اخلاقی، مذهبی، قرآنی و ... تعادل را برقرار کنیم و زمان‌بندی آموزشی هم به گونه‌ای باشد که برای دانش‌آموز خسته‌کننده و بی‌ثمر نباشد و نباید به نام دین کاری کنیم که دانش‌آموز احساس کند که در یک قل و زنجیر حبس شده است.

وی ادامه داد: بزرگترین نعمت و موهبت انقلاب اسلامی در آزادی بود و قبل از آن فرصت مدرسه‌سازی و فعالیت‌های علمی، فرهنگی، اسلامی و ... نبود و ما انقلاب را خواستیم تا آزادانه برای رسیدن به مقصود الهی حرکت کنیم و انقلاب آمد و ۴۰ ساله شد و حال ما باید در عمل وعده‌هایمان را محقق کنیم.

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید ویژه‌ای بر گفتمان تمدن اسلامی دارند، تصریح کرد: ایشان نقشه راه گفتمان تمدن اسلامی را به‌خوبی ترسیم کردند، امروز در دنیا گفتمان‌ها جواب نمی‌دهد، زیرا نگاه‌ها اسلامی نیست و فرهنگ و تمدن اسلامی عینیت نرم‌افزار و سخت‌افزار اسلامی بوده است و ما در تعلیم و تربیت اسلامی باید مسیرمان حرکت به‌سوی تمدن اسلامی با آموختن تمدن اسلامی باشد.

حدادعادل اظهار داشت: ما هنوز از تمدن اسلامی فاصله داریم، اما انقلاب اسلامی به واقعیتی انکار ناپذیر در جهان تبدیل شده است و در کشور انقلابی باید دانش‌آموز انقلابی و مسئولیت‌پذیر تربیت کنیم و برگزاری اردو‌های جهادی یکی از گام‌های موفق بوده است.

انتهای پیام//آ. ف


کشور انقلابی، جوان انقلابی میخواهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.