استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دشمن علی رغم همه توطئه‌هایی که تاکنون انجام داده است، نتوانسته گسل و شکافی بین مردم شیعه و سنی، فارس و بلوچ این استان ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان در حاشیه همایش علمی تحقیقی مذاهب که با حضور با حضور معاون حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، استاندار، علما و روحانیون شیعه و سنی استان‌های مختلف کشور امروز در سرسرای نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان در زاهدان شروع شد،گفت: این همایش در قالب کمیسیون کلامی با رویکرد بررسی دعاوی جریان‌های تکفیری و تکیه بر آیات ۱۰ گانه در این زمینه، کمیسیون اجتماعی با محوریت موضوع فرصت‌ها و تهدید‌های فضای مجازی و کمیسیون بانوان با موضوع تبیین جایگاه زن و نقش آن در انقلاب اسلامی از نگاه دو مذهب شیعه و سنی طی سه روز برگزار می‌شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان و کرمان افزود: ۱۷۵ مقاله از سوی اندیشمندان مذاهب اسلامی کشور به دبیرخانه این همایش ارسال شد که پس از بررسی داوران در مجموع ۷۰ مقاله برای عرضه در این همایش مورد پذیرش قرار گرفت.

امام جمعه زاهدان افزود: امسال علمای تشیع و تسنن و اندیشمندان از استان‌های مختلف کشور مانند خراسان رضوی، جنوبی، شمالی، کرمان، کردستان، قم، اصفهان، لرستان، آذربایجان شرقی، هرمزگان، یزد و سیستان و بلوچستان در این همایش حضور دارند.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد:از مجموع مقالات ارسال شده به این همایش ۱۰۲ نویسنده تشیع و مابقی از اندیشمندان و علمای اهل سنت هستند.

آیت الله سلیمانی شبهه زدایی و حرکت در مسیر مشترکات میان فریقین را از مهمترین دستاورد‌های برگزاری همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی به میزبانی سیستان و بلوچستان برشمرد.

امام جمعه زاهدان افزود: این همایش از امروز سه شنبه آغاز به کار کرد و تا دوم اسفند ماه ادامه خواهد داشت.

توطئه‌های دشمنان نمی‌تواند گسل و شکافی بین مردم شیعه و سنی، این استان ایجاد کند

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: دشمن علی رغم همه توطئه‌هایی که تاکنون انجام داده است، نتوانسته گسل و شکافی بین مردم شیعه و سنی، فارس و بلوچ این استان ایجاد کند.

احمدعلی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان در سی امین همایش علمی، تحقیقی مذاهب اسلامی که با حضور معاون حوزوی دفتر رهبر معظم انقلاب، علما و روحانیون شیعه و سنی استان‌های مختلف کشور در سالن همایش‌های نهاد نمایندگی رهبری در امور اهل سنت برگزار شد، به خبرنگاران گفت: مردم استان سیستان و بلوچستان با وجود همه توطئه‌های دشمن و فعال کردن گسل‌های قومی و مذهبی و عملیات تروریستی گروهک‌ها همچنان قوی‌تر و متحدتر از قبل سعی در حفظ آرامش و امنیت استان دارند و برگزاری این همایش‌ها باعث نزدیکی و تقریب گروه‌ها و مذاهب مختلف و اشتراکات هرچه بیشتر اقوام خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب که علما سرچشمه امور اجتماعی مردم در زمینه‌های مختلف هستند، عنوان کرد: همدلی، همراهی و اتحاد علمای مذاهب مختلف با همدیگر باعث اتحاد و متفق بودن مردم که زیرمجموعه علما هستند، خواهد شد و وجود این همایش‌ها که حکایت از تبادل نظر علمای دینی شیعه و سنی کشور در کنار هم دارد بسیار اثرگذار می‌باشد.

این مقام مسئول افزود: انتظار داریم در این همایش‌ها آسیب‌ها شناسایی و مورد توجه قرار گیرد و راه برون رفت از آن‌ها بررسی و چاره اندیشی شود.

وی افزود: از آنجایی که یک جامعه متشکل از آحاد مختلف مردم در سطوح متفاوت دانش و آگاهی می‌باشد بایستی مطالب و مسائل با توجه به نیاز این بخش‌ها در جامعه بیان گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان از اسلامیت و ایرانیت به عنوان دو محور اصلی که بسیار حائز اهمیت است نام برد و گفت: اسلامیت و ایرانیت که دو محور بسیار مهم می‌باشد باید در این همایش‌ها در جامعه ترویج داده شود و قطعا رسانه‌ها و فضای مجازی بستر بسیار خوبی برای آگاهی دادن و پاسخگو بودن به شبهات دیگران خواهند بود که می‌توانند در آگاه سازی مردم و تنویر افکار عمومی بسیار تاثیرگذار باشند.

موهبتی همچنین اظهار داشت: از دیگر مباحث قابل طرح در این همایش‌ها می‌توان به مباحث فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و امنیتی اشاره کرد که باید سعی شود مدل‌های جدیدی برای پاسخگویی و وحدت آفرینی در جامعه طراحی گردد.

انتهای پیام/پ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار