سخنگوی کاخ سفید از برگزاری دور جدید مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین در هفته جاری خبر داد.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از استریت تایمز، «سارا سندرز»، سخنگوی کاخ سفید روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که دور جدید مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین قرار است روز سه شنبه (امروز) در واشنگتن برگزار شود و مذاکرات در سطح بالاتر هم در روز‌های پنجشنبه و جمعه برگزار خواهد شد.

کاخ سفید در ادامه این بیانیه اعلام کرد: این مذاکرات با هدف دست یابی به تغییرات ساختاری در چین که بر روابط تجاری میان پکن و واشنگتن تأثیر گذاشته است، برگزار می‌شود. دو طرف همچنین درباره تعهد چین به خرید کالا‌های اساسی و خدماتی از آمریکا گفتگو خواهند کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مذاکرات در سطح بالاتر میان مقامات چینی و آمریکایی قرار است از روی پنجشنبه آغاز شود. این نشست به رهبری «رابرت لایتیزر»، نماینده تجاری آمریکا --که به شدت موافق اعمال فشار به چین در امور تجارت است -- برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام کاخ سفید، «استیون منوچین»، وزیر خزانه داری آمریکا، «ویلبر راس»، وزیر بازرگانی آمریکا، «لاری کودلو»، مشاور اقتصادی این کشور و «پیتر ناوارو»، مشاور تجاری آمریکا هم در این مذاکرات حضور خواهند یافت.

وزارت بازرگانی چین هم امروز (سه شنبه) اعلام کرد که هفتمین دور مذاکرات تجاری میان این کشور و آمریکا قرار است در این هفته با حضور «لیو هه»، معاون نخست وزیر چین در واشنگتن برگزار شود.

این مذاکرات پس از آن برگزار می‌شود که در نشست پیشین دو کشور در پکن هیچ توافقی حاصل نشد. دور پیشین مذاکرات تجاری میان آمریکا و چین در ۱۴ و ۱۵ فوریه سال جاری میلادی برگزار شد.

از زمانی که «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا در ژوئن سال گذشته میلادی تعرفه‌های وارداتی ۲۵ درصدی بر روی کالا‌های چینی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار اعمال کرد، تنش‌های تجاری میان واشنگتن و پکن به شدت تشدید شده و دو کشور وارد جنگ تجاری شده اند. چین هم در مقابل تعرفه‌هایی را بر روی محصولات آمریکایی اعمال کرد.

در ماه دسامبر سال گذشته میلادی ترامپ و «شی جین پینگ»، رئیس جمهور چین در حاشیه نشست گروه ۲۰ در آرژانتین به توافق‌هایی درباره توقف اعمال تعرفه‌های بیشتر تا ۹۰ روز آینده دست یافتند. در واقع ترامپ موافقت کرد افزایش تعرفه‌ها بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی را که قرار بود از اول ژانویه ۲۰۱۹ اعمال شود، به صورت موقت متوقف کند. پکن هم در مقابل قبول کرد مقدار قابل توجهی از محصولات حوزه‌های کشاورزی، انرژی، صنعتی و ... را از آمریکا خریداری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار