وزیر خارجه اسکاتلند اعلام کرد این کشور تلاش می‌کند شهروندان اتحادیه اروپا را متقاعد کند پس از برکسیت در اسکاتلند باقی بمانند.

تلاش‌های فزاینده اسکاتلند برای حفظ شهروندان اتحادیه اروپا در این کشور پس از برکسیتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، نیکولا استورجن، وزیر خارجه اسکاتلند، اعلام کرد: «به منظور جلوگیری از کمبود نیروی کار پس از خروج از اتحادیه اروپا تلاش می‌کنیم شهروندان اروپایی را متقاعد کنیم تا پس از برکسیت در کشورمان باقی بمانند.» هرچند جزئیات این تلاش‌ها را اعلام نکرد.

استورجن که از حامیان استقلال اسکاتلند از انگلیس است گفت پیشنهاد لندن برای خروج از اتحادیه اروپا و اعمال محدودیت در آزادی‌ها در کل به اقتصاد اسکاتلند بیش از انگلیس صدمه خواهد زد.

وزیر خارجه اسکاتلند که در میان اعضای کمیته امور خارجه پارلمان فرانسه سخن می‌گفت اظهار داشت: «بدون آزادی عمل، این خطر وجود دارد که جمعیت رو به کاهش بگذارد. ممکن است ما در مناطق روستایی شاهد کمبود نیروی کار شویم، مثلا در دانشگاه‌ها و یا در مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشت و درمان». او در ادامه انتقاد کرد که دولت انگلیس ادعا می‌کند پایان جنبش آزادی یک پیروزی است، اما این یک اقدام شکست خورده است.

اختلاف نظر درباره برکسیت، باعث دو دستگی در میان کشورهای تشکیل دهنده بریتانیا شده است؛ اسکاتلند و ایرلند شمالی در همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ به ماندن در اتحادیه اروپا رای دادند، در حالی که رای ولز و انگلیس خروج از این اتحادیه بود. تمایل به محدود کردن تعداد شهروندان اتحادیه اروپا در انگلیس از دلایل عمده انگلیسی‌های برای خروج از این اتحادیه بود؛ زیرا مهاجرت و مهاجران یکی از موضوعات بحث برانگیز سیاسی در برکسیت است. تعداد مهاجرت شهروندان اتحادیه اروپا به انگلیس در شش سال منتهی به ماه ژوئن به پایین‌ترین سطح خود رسیده است. مطالعات نشان می‌دهد جمعیت اسکاتلند در کل سریع‌تر از جمعیت انگلیس در حال پیر شدن است و اقتصاد آن در سال‌های اخیر توسط مهاجران اتحادیه اروپا تقویت شده است. لندن بر این باور است که اسکاتلند به یک سیستم مهاجرتی متمایز نیاز ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار