شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا، کارخانه خود را در انگلیس در سال ۲۰۲۲ تعطیل خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، به گفته یک نماینده پارلمان انگلیس شرکت خودروسازی ژاپنی هوندا کارخانه خود را در سویندان (Swindon) انگلیس در سال ۲۰۲۲ تعطیل خواهد کرد. بدین ترتیب ۳۵۰۰ فرصت شغلی حذف خواهند شد، رویدادی که ضربه سختی به انگلیس در آستانه برکسیت تلقی می‌شود.

خبر بسته شدن این کارخانه واقع در جنوب غرب انگلیس از سوی دو شبکه اسکای نیوز و بی بی سی علنی شد و سپس جاستین تاملیسون (Justin Tomlison)، نماینده محافظه کار پارلمان آن را تأیید کرد.

این نماینده در صفحه توییتر خود گفته است شرکت هوندا این تصمیم را به اطلاع او رسانده است و تصریح کرده است که این اقدام به دلیل شرایط جهانی بازار خودرو اتخاذ شده و ارتباطی با برکسیت ندارد.

شرکت هوندا به تماس‌های خبرگزاری فرانسه پاسخ نداد، اما آنطور که در مطبوعات آمده است، این شرکت تصمیم خود را تا صبح سه‌شنبه اعلام خواهد کرد.

تصمیم هوندا مبنی بر تعطیلی کارخانه سویندان بر نگرانی‌های دولت انگلیس می‌افزاید. لندن تلاش می‌کند فعالیت اقتصادی کشور را علی رغم نگرانی‌های صاحبان صنایع از عواقب برکسیت بدون حصول توافق حفظ کند.

شرکت خودروسازی انگلیسی جگوار لندروور نیز اوایل سال جاری از حذف ۴۵۰۰ فرصت شغلی خبر داد. شرکت آمریکایی فورد نیز در نظر دارد ۱۰۰۰ فرصت شغلی را در انگلیس حذف نماید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار