جان صادق پور گفت:با استفاده از آب خاکستری در استان امکان توسعه بیشتر فضای سبز در قم وجود دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،علی جان صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم با اشاره به وضعیت شبکه آب شرب در شهر قم گفت:۱۰۰ درصد مردم این شهر از آب آشامیدنی بهداشتی و سالم برخوردار هستند، منابع تامین آب مردم شهر قم سد کوچری، سد ۱۵ خرداد و چاه‌های علی آباد است و چهار واحد تصفیه خانه آب در شهر قم داریم.

وی افزود: در شهر قم ۳۳ درصد از مشترکین به شبکه فاضلاب متصل هستند و برای اتصال مابقی مشترکین به این شبکه تلاش می‌کنیم، طول شبکه‌های آب و فاضلاب در شهر قم حدود سه هزار و ۱۰۰ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم تصریح کرد: این شرکت به دنبال افزایش کیفیت ارائه خدمات خود است و در این راستا برای توسعه آزمایشگاه‌های شیمیایی، زیستی و بیولوژیکی آب در قم تلاش کرده است.

صادق پور با اشاره به سامانه ارتباط با مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان قم بیان کرد: شماره ۱۲۱ سامانه ارتباط مردمی این شرکت است و شرکت آب و فاضلاب استان قم خدمات خود را به صورت غیرحضوری از این درگاه ارائه می‌کند، این شرکت از طریق سامانه تله متری می‌تواند تمام تاسیسات خود را رصد و کنترل کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم ادامه داد: اگر از پساب فاضلاب استفاده شود، امکان توسعه بیشتر بخش‌های صنعتی و تولیدی در استان وجود دارد و این اقدام می‌تواند به اشتغال در قم کمک کند، با استفاده از آب خاکستری هم در استان امکان توسعه بیشتر فضای سبز در قم وجود دارد.

وی افزود: یک نیروگاه برقابی بر خط انتقال آب سرشاخه‌های دز به قم احداث شد که اکنون این نیروگاه در حال تولید سه مگاوات برق است، به دنبال توسعه چنین نیروگاه‌هایی هستیم و از سرمایه گذاران برای احداث نیروگاه برقابی بر روی خط انتقال آب به قم حمایت می‌کنیم.

صادق پور اصلاح الگوی مصرف را سیاست شرکت آب و فاضلاب استان قم دانست وابراز کرد: در سال جاری کاهش مصرف آب را در استان نسبت به سال گذشته داشتیم.

انتهای پیام/ح

اتصال ۳۳ درصد مشترکین شهر قم به شبکه فاضلاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار