رئیس دانشگاه کوثر بجنورد گفت: اسفند ماه جاری نمایشگاهی با هدف زنده نگه داشتن پوشش ایرانی و اسلامی در بجنورد برگزار می‌شود.

برگزاری نمایشگاه پوشش ایرانی و اسلامی در بجنوردبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علیرضا حسینی رئیس دانشگاه کوثر بجنورد با بیان این که نمایشگاهی با هدف زنده نگه داشتن پوشش ایرانی و اسلامی و الگو سازی مناسب در بجنورد برگزار می‌شود ، گفت: این نمایشگاه با حضور دانشگاه‌های استان‌های سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، خراسان شمالی ، گلستان ، مازندران ، گیلان ، آذربایجان غربی ، آذربایجان شرقی و اردبیل ۱۱ تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری در بجنورد برگزار می‌شود.

وی افزود: نمایشگاه منطقه‌ای توانمندی‌های دانشجویان دختر در زمینه مد و لباس و صنایع دستی با هدف هدایت دانشجویان دختر و شناختن توانمندی آنان در بجنورد برپا می‌شود.

حسینی همچنین یکی دیگر از اهداف این نمایشگاه را اشتغال زایی دانست و گفت: در این نمایشگاه دانشجویان می‌توانند با نحوه کسب و کارآشنا شوند و فرصتی برای تولیدات انبوه پیدا می‌کنند.

وی اظهار کرد: هدف اصلی در ارسال آثار باید طرح‌های سنتی باشد در غیر این صورت آثار ارسال کنندگان مورد قبول نخواهد بود و از همین جهت متناسب با آثار ارسال شده در اختیار افراد غرفه قرار داده می‌شود.

وی بیان کرد: شب‌های فرهنگی برای معرفی فرهنگ اصیل استان، سیاه چادر‌هایی برای بانوان عشایری برای معرفی محصولات استان در جنب این نمایشگاه دایر خواهد شد.

حسینی با بیان اینکه این نمایشگاه با همکاری معاونت امور زنان دفتر ریاست جمهوری و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار می‌شود ، افزود: سه دانشگاه الزهرا تهران ، دانشگاه خلیج فارس بوشهر و دانشگاه کوثر بجنورد در محور اصلی نمایشگاه قرار دارند.

حسینی بیان کرد: این نمایشگاه برای استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای زنده نگه داشتن پوشش ایرانی و اسلامی و در این زمینه است.

انتهای پیام / ب 

برپایی نمایشگاه پوشش ایرانی، اسلامی اسفند ماه جاری در بجنورد

برچسب ها: نمایشگاه ، دانشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.