مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امسال ۴ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبارات نهال یارانه دار به استان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت،  منوچهر پارسافر مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت:  بیش از ۵۰۰ هزار اصله نهال شناسنامه دار (مثمر و غیرمثمر) امسال در بخش کشاورزی استان توزیع شده است .

وی افزود: عمده این نهال‌ها با اولویت طرح‌های توسعه اصلاح، جایگزینی و همینطور توسعه باغات در اراضی شیبدار استان استفاده می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: افزایش تولید و کیفیت محصولات باغبانی اصلاح و احیای باغات درجه ۲ و ۳ و تامین نهال استاندارد (با اصالت و سالم) مورد نیاز بهره‌برداران و همینطور دستیابی به باغات یکدست و یکنواخت ژنتیکی برای باغبانی پایدار از مهمترین اهداف این طرح است.

منوچهر پارسافر با اشاره به اهمیت توسعه باغداری افزود: انواع ارقام (دانه دار‌ها، هسته دارها، دانه خشک، مرکبات و گیاهان دارویی) که مستعد تولید اقتصادی و تجاری هستند با تایید کمیته فنی نهال استان از یارانه نهال برخوردار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال ۴ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبارات نهال یارانه دار به استان اختصاص یافته است که بخشی از مبلغ خرید نهال به عنوان یارانه به متقاضیان پرداخت می‌شود.

 

انتهای پیام / ق

 

۴ هزار و ۶۰۰ میلیون ریال اعتبارات نهال یارانه دار به گیلان اختصاص یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.