فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان تخلف ساکن را شایع ترین تخلف رانندگی در معابر سطح شهر ایلام دانست.

تخلف ساکن را شایع ترین تخلف رانندگی در معابر سطح شهر ایلام

محسن ناصری فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،اعلام کرد : تخلف ساکن شامل توقف در محل های پارک ممنوع و توقف دوبل شایع ترین تخلف رانندگی در معابر سطح شهر ایلام در سال جاری بوده است .

وی نبود پارکینگ مناسب در هسته مرکزی شهر ایلام را از دلایل اصلی این تخلف برشمرد  و افزود : با توجه به حجم بالای ترددها در هسته مرکزی شهر و کم عرض بودن  معابر اصلی ، خیابان های این مناطق ظرفیت این تعداد خودرو در روز را ندارند که خود دلیلی بر انجام این تخلفات از سوی رانندگان است .

وی ضغف آموزش عمومی و فرهنگ ترافیک را از دلایل اصلی قانون گریزی در بین رانندگان دانست و تاکید کرد : در کشور ما یک دستگاه به عنوان متولی آموزش رانندگی وجود ندارد و چندیدن سازمان در این زمینه ورود میکنند که خود باعث شده آموزش های راهنمایی و رانندگی خروجی مناسبی نداشته باشد.

ناصری ناکارآمد بودن قوانین راهنمایی و رانندگی در بحث مبلغ اعمال قانون را از دیگر عوامل بالا بودن تخلفات رانندگی در شهر ایلام دانست و ادامه داد : در حال حاضر مبلغ جرایم اعمال قانون از سوی پلیس مبالغ ناچیز و پایین است که به هیچ عنوان نمیتوان از آن به عنوان اهرم بازدارنده استفاده کرد.

وی اظهار کرد : بر طبق تحقیقات صورت گرفته از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی ، همین پایین بودن مبلغ جریمه های ترافیکی باعث شده تا ،برخی رانندگان متخلف در یک ماه بیش از ۲۰ مرتبه اقدام به انجام یک تخلف ترافیکی نمایند.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام نصب دوربین های ثبت تخلف در هسته مرکزی را از دیگر عوامل مهم در کاهش تخلفات ترافیکی در هسته مرکزی شهر دانست و افزود : با توجه به قدرت بازدارندگی دوربین های ثبت تخلف ، امیدواریم مسئولان استان در جهت نصب این دوربین ها در شهر ایلام اقدام نمایند.

انتهای پیام/ه

آخرین اخبار ترافیکی در شهر ایلام

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۳۰ بهمن ۱۳۹۷
با سلام
نبود پل عابر پیاده از جمله عوامل مهم و اصلی ترافیک در معابر ایلام است. چرا ایلام پل عابر پیاده ندارد و مردم مجبورند از عرض خیابان از بین خودروها عبور کنند؟