رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پلدختر گفت: دامپزشکی این شهرستان نباید مجوز صدور دام به خارج از پلدختر را صادر کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، جهانگیر اکبری ،رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پلدختر گفت: دامپزشکی این شهرستان نباید مجوز صدور دام به خارج از پلدختر را صادر کند.

جهانگیر اکبری اظهار داشت: یکی از مشکلات در سطح شهرستان پلدختر توزیع گوشت است که دامپزشکی باید به جای صدور مجوز از خروج دام جلوگیری و با آن برخورد کند در غیر این صورت برخورد‌های اداره صمت بی معنا است.

وی افزود: اداره صمت با قاچاق دام مبارزه می‌کند، اما وقتی دستگاه متولی مجوز خروج می‌دهد و روزی ۲۰۰ یا ۳۰۰ راس دام از شهرستان پلدختر خارج می‌شود بی فایده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پلدختر گفت: این اداره با کمبود نیرو و امکانات مواجه است و از ابتدا تا انتهای حوزه استحفاظی این شهرستان از روستای پل تنگ تا شهر معمولان تنها ۲ دو بازرس دارد.

وی افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت پلدختر به طور کلی یک خودرو آژانس دارد که در این زمینه چندین بار با استانداری مکاتباتی صورت گرفته و قراربود ادارات دیگر با در اختیار گذاشتن خودرو با این اداره همکاری کنند که متاسفانه تا امروز اقدام عملی صورت نگرفته است.

اکبری تصریح کرد: اداره صنعت و معدن یک دستگاه نظارتی است و این اداره در شهرستان در عملکرد آذر و دی ماه سال جاری ۹ گشت مشترک با ادارات مرتبط داشته و از فروشگاه‌های نهاده‌های دامی و کشاورزی شهرستان بازرسی‌هایی انجام شده که یکسری تخلفات منجر به تشکیل پرونده شده است.

وی افزود: ۱۴ مورد تخلف در رابطه با عرضه کود شیمیایی خارج از شبکه به ارزش ۴۱۰ میلیون ریال در شهرستان پلدختر طی این مدت ثبت شده و در تشکیل جلسه با روسای اتحادیه‌های صنفی ۲ محموله آرد خبازی به تعداد ۲۴۰ کیسه توقیف شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت پلدختر افزود: حدود یک هزار واحد بازرسی طی دوماهه اخیر توسط نیرو‌های اداره صمت پلدختر صورت گرفته که در این مدت ۴۷ مورد تخلف به ارزش ریالی حدود ۶۰۰ میلیون ریال با تشکیل پرونده به تعزیرات شهرستان معرفی شده است.

اکبری تصریح کرد: نمایشگاه عرضه مستقیم کالا با یکصد غرفه به مدت ۱۰ روز در شهرستان برپا شدکه اجناس آن حدود ۱۰تا ۲۰ درصد زیر قیمت بازار عرضه شد.

وی افزود: هم اکنون قیمت‌هایی که در سطح بازار جهشی بود تا حدود زیادی تثبیت شده و چند وقتی است در این معیار مانده، اما مشکل اصلی شهرستان پلدختر مانند سایر شهرستان‌ها مسئله گوشت مورد نیاز مردم است.

انتهای پیام/ب

 

روزانه ۳۰۰ راس دام با مجوز دامپزشکی از «پلدختر» خارج می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.