سخنران حرم مطهر رضوی گفت: قرب الی الله عالی‌ترین درجه کمال اخلاقی انسان است و طبق منابع دینی استفاده از سیره و روش اولیای الهی برترین راهکار برای رسیدن به این مقام است.

استفاده از سیره اولیای الهی برترین راهکار برای رسیدن به قرب الی الله استبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام سید جعفر طباطبایی سخنران حرم مطهر رضوی در سلسله سخنرانی‌های فرهنگی تبلیغی رواق امام خمینی (ره) در جمع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی گفت: انسان برای تحصیل کمالات مادی و معنوی نیازمند الگو‌هایی همچون فرستادگان خداوند است چرا که عالم هستی بر اساس نظام اسباب و مسببات استوار شده است و تمسک به سبب‌ها و وسایل برای رسیدن به کمالات مادی و معنوی، لازمه این نظام هستی است.

وی افزود: توسل ریشه عمیقی در ساختار شخصیت فردی و اجتماعی انسان دارد و کسانی که با توسل به ائمه اطهار (ع) و با بهره گیری از سیره آنان زندگی می‌کنند از این طرق وجود خودشان را نورانی می‌کنند.

سخنران حرم مطهر رضوی تصریح کرد: ارتباط با خداوند از دو راه ارتباط بی واسطه با پروردگار و توسل به ائمه اطهار (ع) امکان پذیر است که انسان از هر دو راه می‌تواند به مقصدش یعنی استجابت دعا برسد.

حجت الاسلام طباطبایی گفت: خداوند در قرآن کریم انسان را در جهت کسب کمالات معنوی و قرب به درگاه الهی امر به توسل به اسباب تقرب همچون اهل بیت (ع) کرده است.

خطیب بارگاه منور امام هشتم (ع) اظهار داشت: حقیقت توسل در مکتب تشیع از جایگاه والایی برخوردار است لذا فرهنگ شیعه یعنی پیروی از اهل بیت (ع) برای نزدیک شدن به درگاه پروردگار و توسل هم چیزی جز واسطه قرار دادن ائمه معصومین (ع) و پیروی از آن‌ها برای تقرب به خداوند نیست.
 
وی گفت: توسل به اولیاء الهی وائمه اطهار (ع) نقطه اتصال انسان و پروردگار و عامل نجات از عذاب الهی است.

انتهای پیام // ف. م
 

توسل به ائمه اطهار (ع) عامل نجات از عذاب الهی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.