خطیب حرم مطهر رضوی گفت: هرگاه مردم و مسئولان نظام از ارزش‌‏های انقلاب اسلامی فاصله بگیرند، به طور قطع مشکلات در جامعه بیشتر خواهد شد.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،حجت الاسلام والمسلمین حسینی ایازی در ویژه برنامه‌‏های مذهبی حرم رضوی با اشاره به اینکه دین مبین اسلام برای آزاد زندگی کردن ارزش خاصی قائل است، افزود: «آزادی» از بزرگ‎ترین موهبت‏‌های خداوند و از متعالی‏‌ترین ارزش‏های انسانی است، از اصولی كه هر انسانی در نهاد خود با آن مانوس است و از برترین نعمت‌‏های خداوند به‏ شمار می‏رود.

وی آزادی را به عنوان یک كمال و ارزش انسانی معرفی کرد و گفت: اسلام هم آزادی تكوينی برای انسان قائل است و هم آزادی تشريعی. براساس آيات قرآن، انسان از آزادی تكوينی برخوردار است، يعنی مختار است كه كاری را انجام دهد يا ندهد و اين آزادی فطری بشر به‎شمار می‏‌رود.

این استاد حوزه افزود: قبل از انقلاب برخی با شعارهای کذایی به مردم القا می‏‌کردند که آن‌ها آزاد هستند در حالی که همه اقشار در بند نظام ستمشاهی بودند.

حجت الاسلام حسینی ایازی در ادامه به تاریخ روند انقلاب پرداخت و گفت: شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی(ره) در اول آبان سال 1356 فراز مهم و استثنایی در تاریخ انقلاب اسلامی است، شهادت آن سید در گسترش و روند رو‎به‎ رشد انقلاب مؤثر واقع شد.

این خطیب حرم رضوی افزود: بی تردید یکی از مهمترین آثار شهادت حاج آقا مصطفی(ره)، ترویج نام و یاد حضرت امام(ره) و تحکیم موقعیت رهبری نهضت در یکی از مقاطع حساس تاریخ انقلاب است.

انتهای پیام// م.م

برگزاری ویژه برنامه‌‏های مذهبی در حرم رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.