رئیس اداره حفاظت محیط زیست سردشت گفت: شکارچی متخلف در حین شکار غیرمجاز پرندگان در اطراف سد شهرستان سردشت در کمینگاه شناسایی و دستگیر شد.

خالد بایزیدی  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،شکارچی متخلف در شهرستان سردشت دستگیرشدگفت: در پی گشت زنی مأمورین اداره حفاظت محیط زیست سردشت در زیستگاههای حوزه استحفاظی این شهرستان و اطراف سد، متوجه حضور فردی با اسلحه شکاری ته پر در کمینگاه شدند ،شکارچی متخلف که قصد شکارغیرمجاز پرندگان را داشت قبل از هر اقدامی توسط مأمورین یگان حفاظت محیط زیست شناسایی و دستگیر شد.

وی گفت: از این متخلف یک قبضه اسلحه شکاری ته پر تکلول بهمراه 8 عدد فشنگ ساچمه زنی کشف شد و مراتب تخلف در محل صورتجلسه و فرد خاطی جهت مراحل قضایی و قانونی تحویل مقامات قضایی شد.

رئیس اداه حفاظت محیط زیست سردشت از شهروندان درخواست نمود به دلیل وجود زیستگاههای زیبای این شهرستان از انواع زیستمندان وحشی مهم و شاخص و کمیاب و      وجود پرندگان آبزی و کنار آبزی بومی و مهاجر در سد از هرگونه شکار و صید بی رویه و غیر قانونی خودداری نمایند تا از صدمات جبران ناپذیر به اکوسیستم و سیمای زیست محیطی منطقه جلوگیری شود.

انتهای پیام/ع

دستگیری شکارچی متخلف

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.