طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان به صورت آزمایشی در رشت، لنگرود و شفت در دست اجرا است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، نادر جهان آرای، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: طرح نماد شناسایی دانش آموزان در معرض آسیب‌های اجتماعی و ارائه آموزش و راهکار حل مشکلات با هدف کمک به کادر آموزشی مدارس و اولیاء دانش آموزان در ۳ شهرستان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اجرای این طرح از سال ۹۴ در کشور افزود: طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان ۲ سال است که در شهرستان‌های رشت و شفت و از امسال در لنگرود در دست اجرا است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان از اجرای طرح نماد تا سال ۱۴۰۰ در همه مدارس استان خبر داد و اظهار داشت: گام نخست اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان بر عهده آموزش و پرورش و در کنار آن بر عهده بهزیستی است.

جهان آرای با اشاره به متفاوت بودن نوع و میزان بزه و آسیب‌های اجتماعی در مناطق مختلف و مدارس دخترانه و پسرانه گفت: در اجرای طرح نماد دانش آموزان در زمینه آسیب‌های اجتماعی، راهکار‌های مقابله با آن‌ها و همچنین مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی آموزش می‌بینند.

وی بازه زمانی اجرای طرح نماد را هم زمان با سال تحصیلی دانش آموزان اعلام کرد و افزود: در اجرای این طرح لازم است دانش آموزان، اولیاء آن‌ها و کادر آموزشی مدارس برای آشنایی با آسیب‌های اجتماعی و راه مقابله با آن‌ها در ۱۰ جلسه آموزشی شرکت کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان اینکه طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان پارسال در ۱۲ مدرسه در رشت و شفت اجرا می‌شد، تصریح کرد: این طرح امسال در ۱۲۸ مدرسه شهرستان‌های رشت، لنگرود و شفت در دست اجراست.

انتهای پیام/ع

اجرای آزمایشی طرح نماد در ۳ شهرستان گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.