مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: ۱۹ درصد از مدارس استان نیاز به مقاوم سازی و ۱۵ درصد نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ خیراله رحمانی مدیرکل آموزش و پرورش استان در شورای آموزش و پرورش گفت: بیش از ۶۵ درصد از مدارس استان دارای استحکام است و ۳۴ درصد هم نیاز به مقاوم سازی، تخریب و بازسازی دارند.

خیراله رحمانی سرانه فضای آموزشی در استان را ۵ متر و ۱۸ سانتی متر بیان کرد و گفت: ۴۵ مدرسه در ناحیه شهری مهرگان، مسکن مهر مناطق مختلف استان و همچنین شهرک‌های اقماری، نیاز است.

به گفته وی، برای ساخت این مدارس به بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین به طرح ملی نظام مراقبت اجتماعی اشاره کرد و افزود: با توجه به شیوع آسیب‌های اجتماعی و ضرورت اقدامات پیشگیرانه در بین دانش آموزان، این طرح امسال در ۱۲ مدرسه و سال آینده در یکی از شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.

در این طرح ۱۰ مهارت اجتماعی، در کنار غربالگری و حمایت‌های اجتماعی، مشاوره، مددکاری و خدمات مبتنی بر آی تی، برای والدین، کارکنان و دانش آموزان در نظر گرفته شده تا از آسیب‌های اجتماعی پیشگیری کنند.

استاندار هم با اشاره به سرد شدن هوا بر لزوم استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد در مدارس تاکید کرد.

عبد المحمد زاهدی همچنین برای حل کردن بخشی از مشکلات مالی آموزش و پرورش خواستار توجه بیشتر به قانون ماده ۲۷ شد که طبق آن، آموزش و پرورش می‌تواند از فروش مدارس بلااستفاده، منابع مالی مورد نیاز خود را تامین کند.

داود محمدی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: حل کردن بسیاری از مشکلات نیاز به هماهنگی و تقویت بین بخشی دارد.

بهمن طاهرخانی دیگر نماینده استان هم با انتقاد از نبود عدالت آموزشی خواستار توجه بیشتر به مدارس روستایی شد.

انتهای پیام/

شورای آموزش و پرورش استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.