رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت: باید به امنیت مرز‌های خود نیز توجه کنیم و در تأمین امنیت مرزی نباید دچار مشکل شویم.

سیدی/ عینی/جلسه کمیسیون امنیت ملی برای بررسی حادثه تروریستی زاهدانبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حشمت‌الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی در حاشیه جلسه علنی امروز (یکشنبه ۲۸ بهمن) مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ما از مسئولان اطلاعاتی، امنیتی و سپاه دعوت کرده‌ایم که در جلسه امروز جهت بررسی حادثه تروریستی خاش حضور پیدا کنند.

وی افزود: مجمع نماینگان استان اصفهان نیز اعلام کرده‌اند که در این جلسه حضور می‌یابند چراکه بخش اعظمی از شهدای این حادثه تروریستی از اهالی اصفهان بودند.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: متأسفانه با این بودجه صرفاً یک پنجم نیاز‌های مرزی در حال تحقق است و در حالی که سرباز‌های ما در مرز‌ها از کشور صیانت می‌کنند و گرفتار جریان‌های تروریستی و انتحاری می‌شوند، لذا می‌شود بودجه‌ای مناسب به این بخش اختصاص پیدا کند، کمیسیون امنیت ملی وظیفه خود می‌داند که تلاش خود را در این زمینه انجام دهد.

وی ادامه داد: در جلسه امروز از نهاد‌های مختلف گزارش‌هایی درباره حادثه تروریستی زاهدان دریافت می‌شود و برای دفاع از نیرو‌های کشور در مرز‌ها لازم است اقدامات و راهبرد‌های صیانتی در دستور کار قرار بگیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: لازم است که بین دستگاه‌های عملیاتی، امنیتی و اطلاعاتی هماهنگی‌هایی در خصوص مرز‌های کشور شکل بگیرد و اگر منطقه‌ای به عنوان محدوده خط قرمز اعلام می‌شود، باید اقدامات صیانتی بیشتری از آن صورت بگیرد.

فلاحت پیشه ادامه داد: وظیفه کمیسیون امنیت ملی این است که به الزامات بودجه‌ای برای بخش مرزی توجه بیشتری کند تا به بخش مرزی کشور کمک شود. همچنین ضروری است که راهبرد‌های کلی مرز‌ها که اکنون مرزبانی کشور، سپاه و مرکز پژوهش‌های مجلس تعیین کرده‌اند، تبدیل به یک سیاست کلی شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: ما باید به استقبال از سه راهبرد عملیاتی از مرز‌ها برویم و تا کنون اطلاعاتی به صورت موردی از دستگاه‌ها درباره حادثه زاهدان دریافت کرده‌ایم.

فلاحت پیشه گفت: سربازان وطن در بدترین شرایط از مرز‌های کشور دفاع می‌کنند و تا کنون دشمن نتوانسته در محدوده عملیاتی ما ورود پیدا کند، چرا که صد‌ها نفر تروریست انتحاری در مرز‌ها تجهیز شده‌اند و هر لحظه ممکن است اقداماتی مشابه این حادثه انجام دهند.

وی ادامه داد: همانطور که در فراتر از مرز‌ها امنیت ایجاد کرده‌ایم باید به امنیت مرز‌های خود نیز توجه کنیم و در تأمین امنیت مرزی نباید دچار مشکل شویم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطر نشان کرد: بخشی از اقدام تروریستی اخیر در قالب جاسوسی اطلاعاتی بوده و افرادی که این کار را انجام داده‌اند از نفوذ استفاده کرده و چنین حمله‌ای را صورت داده‌اند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، بودجه 98
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار