رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان از تخصیص ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌دار از محل کمک‌های فنی اعتباری طرح کشاورزی حفاظتی با سود و کارمزد ۴ درصد برای اجرای این طرح در استان خبر داد.

اختصاص 12 میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌دار برای اجرای طرح کشاورزی حفاظتی در استان زنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، یوسفی‌پور رئیس اداره امور فناوری‌های مکانیزه سازمان از تخصیص ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات یارانه‌دار از محل کمک‌های فنی اعتباری طرح کشاورزی حفاظتی با سود و کارمزد ۴ درصد برای اجرای این طرح در استان خبر داد و تصریح کرد: این میزان تسهیلات برای تامین انواع بذر کار‌های کشت مستقیم و یا اصلاح بذرکار‌های عمیق‌کار دیم به بذرکار‌های کشت مستقیم اختصاص داده شده است.

مظفر یوسفی‌پور با بیان اینکه هم‌ اکنون در حال برنامه‌ریزی برای جذب این میزان اعتبار هستیم، خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از یک هزار و ۵۰۰ دستگاه ادوات خاک‌ورزی حفاظتی برای اجرای عملیات خاک‌ورزی حفاظتی در استان زنجان تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۶ هزار هکتار از مزارع گندم دیم استان زنجان تحت پوشش "کم‌خاک‌ورزی" یا "خاک‌ورزی حفاظتی" قرار دارد، عنوان کرد: همچنین با تامین ۲۰ دستگاه بذرکار کشت مستقیم ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع گندم آبی و دیم استان بدون هیچ گونه عملیات خاک‌ورزی به زیر کشت رفته است.

یوسفی‌پور بیان داشت: طبق پیش‌بینی‌های انجام گرفته با جذب ۱۲ میلیارد ریال اعتبار مذکور حداقل ۵۰ دستگاه بذرکار کشت مستقیم در استان زنجان تامین شده و سطح کشت مستقیم در استان به ۱۰ هزار هکتار افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/ن
 
 

سطح کشت مستقیم در استان به ۱۰ هزار هکتار افزایش خواهد یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.