یک هیات تجاری عراقی با دعوت بازوند استاندار به کرمانشاه وارد شدند تا در خصوص رسمی شدن سه گذرگاه مرزی با مقامات استان بحث و تبادل نظر کنند .

پرویز ایده‌پور فرماندار شهرستان پاوه گفت : یک هیات عراقی به همراه فرماندار حلبچه از مرز «شوشمی» به کشور وارد شدند تا در خصوص تبادلات بازرگانی، تجاری و اقتصادی با مقامات کرمانشاه گفتگو کنند.

وی گفت : یکی از اهداف این سفر گفتگو در مورد رسمی شدن گذرگاه مرزی «سازان» در کنار رسمی شدن گذرگاه‌های «تویله»، «شوشمی» و «پشته» میان ایران و اقلیم کردستان است.

ایده پور ادامه داد:رسمی شدن این گذرگاه‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش سطح مبادلات تجاری و تسهیل تردد مسافران داشته باشد.

پیش از این آزاد توفیق استاندار حلبچه هم از سفر هیاتی رسمی از این استان به کرمانشاه به منظور گفتگو در مورد رسمی شدن گذرگاه مرزی «سازان» میان ایران و حلبچه خبر داده بود.

آزاد توفیق استاندار حلبچه هم اعلام کرده که هیاتی عالی از استان حلبچه با حضور فرماندار حلبچه و مسئولان ارشد مناطق این استان، به ایران سفر می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،استاندارحلبچه همچنین گفته که این سفر بنا به دعوت رسمی استاندار کرمانشاه و با هدف گفتگو در مورد توسعه و گسترش روابط دو جانبه به ویژه از نظر تجاری و اقتصادی و تسهیل تردد مسافران میان دو استان انجام می‌شود

استاندار حلبچه گفت: در بحث بمباران شیمیایی حلبچه اگر جمهوری اسلامی ایران نبود وجدان انسان دوستانه جهانیان هرگز نسبت به مظلومیت حلبچه حساس نمی‌شد.

آزاد احمد توفیق هنگام ورود به کشورمان از طریق مرز شوشمی پاوه افزود: اگر امروز حلبچه یک استان شناخته شده در سطح بین المللی است به واسطه همکاری و کمک‌های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران است.

استاندار حلبچه افزود: ما به این امر واقف هستیم که در موضوع بمباران شیمیایی حلبچه اگر جمهوری اسلامی ایران و کمک‌های انسان دوستانه شما نبود وجدان جهانیان نسبت به مظلومیت حلبچه هرگز حساس نمی‌شد و به همین دلیل ما مردم حلبچه خود را مدیون جمهوری اسلامی ایران می‌دانیم.

آزاد احمد توفیق گفت: وجود ۱۱۷ کیلومتر مرز مشترک استان حلبچه با استان کرمانشاه می‌طلبد همکاری‌های ۲ جانبه سیاسی، اقتصادی و امنیتی ۲ طرف افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: سفر ما در راستای افزایش این همکاری‌ها است، چون اهداف و برنامه‌های هر ۲ طرف در یک راستاست و امنیت و رفاه و آرامش هر یک، امیت و رفاه و آرامش طرف دیگری است.

استاندار حلبچه در خصوص بازگشایی مرز رسمی شوشمی و تردد مسافر از این مرز گفت: این موضوع یکی از بحث‌های اصلی نشست ما با مسئولان استان کرمانشاه است.

آزاد احمد توفیق گفت: در نشست مشترک فردا با استاندار کرمانشاه موضوع مرز شوشمی بررسی و انشاالله خبر‌های خوبی برای مردم بیرون خواهد آمد.

استاندار حلبچه افزود: بعد از نشست فردا و در آینده‌ای بسیار نزدیک خبر‌های خوب و امیدوارکننده‌ای در خصوص مرز شوشمی به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

 

انتهای پیام/د

رسمی شدن سه گذرگاه مرزی

 

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.