سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت مسکو تلاش خواهد کرد رایزنی‌های واقع‌گرایانه با آمریکا را درباره تمدید توافق تسلیحات راهبردی تهاجمی سازماندهی کند.

­لاوروف از تلاش روسيه برای تمديد توافق موشکی با آمريکا خبر دادبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت: تلاش خواهیم کرد برخی رایزنی‌های واقع‌گرایانه با آمریکا را درباره تمدید توافق تسلیحات راهبردی تهاجمی سازماندهی کنیم.

وی در ادامه درباره سوریه گفت: فرماندهان نظامی در حال تدوین طرحی برای نابودی جبهه النصره در ادلب هستند که در این طرح حفظ جان غیرنظامیان مد نظر قرار گرفته است.

در اول فوریه مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا تعلیق شش ماهه تعهدات کشورش تحت پیمان موشکی ۱۹۸۷ را اعلام کرد و گفت تنها در صورت پایبندی مسکو به تعهدات خود به این پیمان بازخواهد گشت. در پی آن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نیز در اقدامی متقابل اعلام کرد مسکو تعهدات خود را تحت پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد به حالت تعلیق درمی‌آورد. پوتین ضمن یادآوری اینکه روسیه به دنبال رقابت تسلیحاتی جدید نیست، گفت بکارگیری و استقرار پرتابگر‌های «ام کا ۴۰» در اروپا از سال ۲۰۱۴ توسط آمریکا نقض آشکار پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد بوده است.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد در سال ۱۹۸۷ میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی منعقد شد و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی دوران جنگ سرد بود. این پیمان در ۸ دسامبر آن سال در واشنگتن به امضای رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت آمریکا و میخائیل گورباچف، رئیس حزب کمونیست اتحاد جماهیر شوروی رسید. پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد هر دو کشور را ملزم به از بین بردن موشک‌های کروز و بالستیک زمینی با بُرد حدود ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل می‌کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار