معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: با توجه ویژه دولت و مجلس، اعتبارات حوزه توانبخشی در سال ۹۸ نسبت به امسال ۶۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین نحوی نژاد در حاشیه آیین پایانی جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین در بوشهر افزود: بر اساس قانونی که به تصویب مجلس رسید و رئیس جمهور اردیبهشت امسال آن را ابلاغ کرد، افزون بر بودجه مصوب، هزار و صد میلیارد تومان اعتبار در اختیار بهزیستی و حوزه توانبخشی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: خبر داریم که کمیسیون تلفیق مجلس نیز با دید مثبتی که داشته، این بودجه را افزایش داده است.

اعتبارات حوزه توانبخشی بهزیستی ۶۰ درصد افزایش یافت

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: این اعتبار را برای تقویت مراکز غیردولتی نگهداری و آموزش معلولان و سالمندان، افزایش مستمری و حق پرستاری و گسترش دایره گیرندگان حق پرستاری و فعالیت‌های توانمندسازی معلولان هزینه خواهیم کرد.

نحوی نژاد ابراز امیدواری کرد: سال آینده گام نخست برای برابری موقعیت افراد معلول با دیگر افراد نیازمند کمک در جامعه، برداشته شود.

وی همچنین با اشاره به نقش هنر در توانمندسازی معلولان، گفت: ۱۴ سال است که بهزیستی به این درک رسیده که فعالیت‌های هنری در توانمندسازی، اشتغال، تقویت روحیه و خروج افراد معلول از انزوا نقش موثری دارد و از این رو به گسترش این فعالیت‌ها اهمیت می‌دهد.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد که امسال به علت تنگنا‌های مالی جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان در دیگر مناطق کشور برگزار نشده و فقط با تلاش و همت هنرمندان بوشهری این استان توانسته جشنواره را برگزار کند.

اعتبارات حوزه توانبخشی بهزیستی ۶۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر نیز گفت: مرحله نهایی هفتمین جشنواره تئاتر معلولین خلیج فارس با شرکت ۱۷ گروه از استان‌های بوشهر، فارس، هرمزگان، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد بیست و چهارم تا بیست و هفتم بهمن در بوشهر برگزار شد.

علی پولادی ریشهری افزود: این جشنواره زمینه‌ای را برای شکوفایی توانمندی معلولان فراهم می‌کند و به این شکل، هم این افراد در جامعه بیشتر حضور خواهند داشت و هم جامعه از توانمندی آن‌ها بهره خواهد برد.

اعتبارات حوزه توانبخشی بهزیستی ۶۰ درصد افزایش یافت

در مراسم پایانی این جشنواره از افراد و گروه‌های برتر نمایشی قدردانی شد.

انتهای پیام/ک

معرفی برترین‌های جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولین در بوشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.