معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه از برگزاری هشتمین دوره مناظرات دانشجویی در استان خبر داد و گفت : ثبت نام از دانشجویان جهت شرکت در این مناظرات تا پنجم اسفند ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،بهزاد خدادادی شاهیوند معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه با بیان اینکه جهاددانشگاهی به مدت پنج سال متولی برگزاری مناظرات دانشجویی شده، گفت : امسال هشتمین دوره این مناظرات برگزار می‌شود و دانشجویان استان نیز می‌توانند در این مناظرات شرکت کنند.

وی با اشاره به برگزاری مرحله‌ای این مناظرات، گفت : در مرحله اول، مناظرات در سطح استانی برگزار شده و برگزیدگان آن به مرحله منطقه‌ای راه پیدا کرده و در نهایت ۱۲ تیم برگزیده از سطح مناطق کشور به مرحله کشوری راه پیدا می‌کنند.

خدادادی با اشاره به شروع ثبت نام مرحله استانی این دوره از مناظرات، یادآور شد: تمامی دانشجویان استان در هر رشته و مقطع تحصیلی می‌توانند در این مناظرات شرکت کنند.

وی افزود: علاقمندان برای ثبت نام می‌توانند تا پنجم اسفند به موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی به آدرس سه راه ۲۲ بهمن-ساختمان جهاددانشگاهی-معاونت فرهنگی موسسه آموزش عالی مراجعه کرده و یا با شماره تلفن ۳۱۰۳۱-۰۸۳ داخلی ۶۲۱ تماس بگیرند و نام تیم خود را ثبت کنند.

خدادادی گفت: تعداد اعضای هر تیم باید چهار نفر باشد که دو نفر به عنوان مناظره کننده و دو نفر به عنوان پشتیبان خواهند بود.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه گفت: پس از پایان ثبت نام، سعی می‌کنیم مرحله استانی این مناظرات را تا پایان سال آغاز کنیم.

وی با اشاره به تنوع موضوعی مناظرات، گفت: امسال حدود ۳۶۰ عنوان و موضوع در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... ارائه شده که تیم‌ها می‌توانند بر حسب علاقه به عنوان موافق یا مخالف برای هر یک از این عناوین ثبت نام کنند.

خدادادی گفت: به ازای ثبت نام هر هشت تیم، یک مجوز برای اعزام تیم به مرحله منطقه‌ای کسب خواهیم کرد، بطور مثال اگر ۲۴ تیم ثبت نام کنند، سه تیم برتر می‌توانند به مرحله منطقه‌ای اعزام شوند، بنابراین هرچه تعداد تیم‌های ثبت نامی بیشتر باشد سهمیه اعزام تیم‌ها به مرحله منطقه‌ای نیز افزایش می‌یابد.

معاون فرهنگی سازمان جهاد دانشگاهی کرمانشاه تقویت تعامل و گفتگو میان دانشجویان را از جمله اهداف برگزاری این مناظرات عنوان کرد و افزود: تلاش این است دانشجویان بیاموزند که افکار و اندیشه‌های خود را در چارچوب قانونی بیان کنند.

وی افزود: دانشگاه محل تضارب افکار و اندیشه هاست و دانشجویان باید یاد بگیرند افکار و اندیشه‌های خود را در چارچوب‌های قانونی بیان کرده و با دیگران به اشتراک بگذارند.

خدادادی هدف دیگر این مسابقات را دغدغه‌مند کردن دانشجویان عنوان کرد و افزود: دانشجویان باید یاد بگیرند در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... جامعه خود ورود کنند و برپایی این مناظرات می‌تواند آن‌ها را نسبت به مسائل روز جامعه حساس و دغدغه‌مند کند .

 

 

انتهای پیام/د

برگزاری هشتمین دوره مناظرات دانشجویی

 

برچسب ها: مطبوعات ، فرهنگیان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.