رئیس فدراسیون شطرنج ماجرای دخالت عوامل غیر فنی در خط خوردن آرین غلامی از تیم ملی را تکذیب کرد.

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج کشورمان در گفت و گو با  خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: تیم ملی شطرنج ایران قرار است در رقابت‌های تیمی جهان به میزبانی قزاقستان شرکت کند. این رقابت‌ها با حضور ۱۰ تیم برتر جهان برگزار می‌شود و ما برای اولین بار توانستیم به عنوان تیم اول آسیا در این رقابت‌ها حضور داشته باشیم. انتخاب نفرات حاضر در تیم ملی بر عهده کمیته فنی است و با توجه به تجربه بالای احسان قائم مقامی تصمیم گرفتیم او را اعزام کنیم چرا که شانس بیشتری در این رقابت‌ها دارد.

وی ادامه داد: سطح این مسابقات بسیار بالاست و ما سعی کردیم از نفراتی بهره ببریم که حداقل برای ما توانایی کسب نتیجه تساوی داشته باشند و مسئله دیگری در این انتخاب دخیل نیست قائم مقامی و غلامی از لحاظ امتیاز با هم برابر بودند، اما این میدان نیاز به تجربه دارد و تجربه احسان بالاتر است.

پهلوان زاده در مورد دلایل غیر فنی این انتخاب گفت: آرین غلامی در رقابت‌های اخیر کار بزرگی را انجام داد و در مقابل ورزشکار رژیم صهیونیستی بازی نکرد، اما شایعه خط خوردن وی به این دلیل اصلا صحت ندارد، تمام ورزشکاران ما از جمله قائم مقامی و دیگران هم در مواقع لزوم این اقدام را در کارنامه دارند.


بیشتر بخوانید:

پهلوان زاده: درخواست میزبانی مسابقات جهانی را دادیم تا فرصت را از رژیم صهیونیستی بگیریم

جایزه ۲ میلیاردی فدراسیون شطرنج برای مسابقات بین المللی جام فجر

نگاهی به دست آورد‌های ۴۰ ساله شطرنج/ درخشش اساتید ایرانی در صفحه سیاه و سفید


انتهای پیام/

اظهارات پهلوان زاده درباره خط خوردن آرین غلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار