رئیس فدراسیون شطرنج درباره احتمال برگزاری مسابقات جهانی در فلسطین اشغالی گفت: ما برای کسب میزبانی این مسابقات درخواست داده ایم تا این فرصت از رژیم صهیونیستی گرفته شود.

مهرداد پهلوان زاده رئیس فدراسیون شطرنج در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به برگزاری مسابقات جهانی شطرنج در فلسطین اشغالی گفت: از ابتدا قرار بر این شد که مسابقات جهانی در سرزمین های اشغالی برگزار شود اما ما به این موضوع اعتراض کردیم. به همین دلیل فدراسیون جهانی دوباره فرصتی فراهم کرده است که کشورهای متقاضی میزبانی آمادگی خود را اعلام کنند. فدراسیون ایران نیز آمادگی خود را برای کسب میزبانی اعلام کرده است تا فرصت برای رژیم صهیونیستی از بین برود.

او درباره حضور پرهام مقصودلو در رقابت معتبر تاتا استیل اظهار کرد: این برای اولین بار است که یک شطرنج باز ایرانی در این تورننت معتبر حضور پیدا می کند. این رقابت ها با بودجه 750 هزاردلاری  و با حضور بهترین های شطرنج دنیا از جمله مگنوس کارلسن، شهریار ممدیاروف، آنیش گیری، کرامنیک و ...  در سه رده برگزار می شود. مقصودلو در رده چلنج به مصاف رقبا می رود.  قهرمان هر سال این رقابت ها، سال آینده نیز مجوز حضور در این تورنمنت را به دست خواهد آورد.

پهلوان زاده درخصوص این که مقصودلو چگونه توانسته است برای اولین بار مجوز حضور در تاتا استیل را به دست بیاورد بیان کرد: برگزارکننده این تورنمنت درمسابقات جام ملت های آسیا که درهمدان برگزار شد، حضور پیدا کرد و با رایزنی های فدراسیون توانستیم شرایط حضور مقصودلو را در تورنمنت تاتا استیل فراهم کنیم.

رئیس فدراسیون شطرنج درباره این که پیش بینی اش از عملکرد مقصودلو در این رقابت ها چیست اضافه کرد: مقصودلو ثابت کرده است که بسیار قدرتمند، پرانرژی و رو به پیشرفت است. ما بسیارامیدوار هستیم تا بتواند مقام اول را کسب کند.

او درباره این که آیا مقصودلو با هزینه شخصی به این رقابت ها اعزام شده است افزود: بله اما بخشی از هزینه را نیز برگزار کنندگان بر عهده گرفته اند.


بیشتر بخوانید:

سنگ اندازی مارکوپولو‌های فدراسیون شطرنج بر سر راه تیم ملی

«دوورکوویچ» رئیس فدراسیون جهانی شطرنج شد


انتهای پیام/

اظهارات پهلوان زاده درباره شطرنج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار