۲ تن از از اعضای فدراسیون شطرنج برای اعزام به اسپانیا تلاش‌های زیادی کردند که همین موضوع باعث لغو سفر تیم ملی به این کشور شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مسابقات جهانی رده های سنی شطرنج آخر آبان ماه در اسپانیا برگزار می شود. از کشورمان نیز قرار بود دو دختر و دو پسر شطرنج باز با سرپرستی کیومرث بیات رئیس هیئت استان گیلان ، پدر شهره بیات دبیر مستغفی فدراسیون  به اسپانیا سفر کنند. هزینه هواپیما به عهده خود ورزشکاران گذاشته شد و فقط هزینه اقامت به دلیل کسب سهمیه جهانی برای آن ها رایگان تمام می شد. برخی از خانواده ها و شطرنج بازان نیز قصد داشتند با هزینه شخصی خود در این رقابت ها حضور پیدا کنند.
 
دیروز خبر رسید حضور تیم ملی در اسپانیا لغو شده است، اما چه اتفاقی افتاد که ملی پوشان به اسپانیا نرفتند؟!
 
بعد از مشخص شدن کیومرث بیات به عنوان سرپرست تیم، دو نفر از اعضای فدراسیون که علاقه وافری به سفر و گرفتن پاداش دارند پا به میدان گذاشتند و رایزنی های خود را با سفارت اسپانیا برای حضور در این کشور به عنوان سرپرست تیم ملی آغاز می کنند.
 
سفارت اسپانیا با توجه به نامه شورای برون مرزی وزارت ورزش و جوانان که یک سرپرست را به آن ها معرفی کرده بود، از حضور دو سرپرست دیگر متعجب می شود و از آنها می خواهد برای مشخص شدن وضعیت از وزارت ورزش و یا وزارت امور خارجه نامه بیاورند.
 
بعد از مراجعه این دو نفر برای کسب نامه، وزارت با بررسی بیشتر اعلام می کند که به دلیل وجود دو دختر در ترکیب تیم سرپرست باید یک خانم باشد به این ترتیب حضور بیات نیز در تیم لغو می شود و چون عملا وقتی برای انتخاب سرپرست خانم باقی نمی ماند حضور ملی پوشان در اسپانیا لغو شد.
 
کوتاهی فدراسیون شطرنج و جلوگیری نکردن از رفتار خودسرانه سفر دوستان این فدراسیون باعث شد که ملی پوشان به اسپانیا نروند، این در حالی است که این شطرنج بازان همگی مدال آوران بازی های جهانی بوده و شانس زیادی برای کسب مدال داشته اند.
 
فدراسیون شطرنج هنوز به اتفاقات رخ داده واکنشی نشان نداده است و مشخص نیست مقصر این اتفاقات و بی توجهی ها چه کسی است.

بیشتر بخوانید: 

لیست تیم ملی شطرنج برای المپیاد جهانی اعلام شد

 انتهای پیام/ 

سفر تیم ملی شطرنج به اسپانیا لغو شد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار