سرپرست دامپزشکی استان کرمانشاه خواستار ایفای نقشی جدی‌تر در خصوص کاهش مصرف دارو به خصوص آنتی بیوتیک‌ها در درمان دام‌ها شد .

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،امید حاج محمدی سرپرست دامپزشکی استان کرمانشاه با هشدار در خصوص خطرات بهداشتی ناشی از باقی مانده دارویی در گوشت و شیر، از مسئولین فنی دامپزشکی خواستار ایفای نقشی جدی‌تر در خصوص کاهش مصرف دارو به خصوص آنتی بیوتیک‌ها در درمان دام‌ها شد.

وی گفت : سازمان دامپزشکی بعنوان یکی از ارگان‌های کاملا تخصصی نقش بسیار مهمی در حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی کشور و سلامت و بهداشت عمومی جامعه ایفا می‌کند که در جهت نیل به این اهداف همکاری بخش خصوصی و دولتی الزامی است.

وی در ادامه با هشدار جدی در خصوص خطرات بهداشتی ناشی از باقی مانده‌های دارویی در گوشت و شیر، از مسئولین فنی دامپزشکی خواستار ایفای نقشی جدی‌تر در کاهش مصرف دارو به خصوص آنتی بیوتیک‌ها در درمان دام‌ها شد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان در ادامه افزود: رعایت دستورالعمل‌های سازمان دامپزشکی توسط مسئولین فنی، رعایت انصاف در قیمت دارو، فروش دارو تنها با نسخه دامپزشک و عدم دخالت در امور درمانی از خطوط قرمز اداره کل دامپزشکی استان است که در صورت مشاهده تخلف با آن برخورد خواهد شد.

 

 

انتهای پیام/د

هشدار در خصوص خطرات بهداشتی ناشی از باقی مانده دارویی در گوشت و شیر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.