گزارش یک موسسه نظرسنجی آمریکایی نشان می‌دهد شمار قابل توجهی از مردم آلمان و فرانسه، آمریکا را تهدید بزرگی برای کشور خود می‌دانند.

نظرسنجی: مردم آلمان و فرانسه آمریکا را تهدیدی بزرگ برای کشور خود می‌دانندبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش یک موسسه نظرسنجی آمریکایی نشان می دهد شمار قابل توجهی از مردم آلمان و فرانسه، آمریکا را تهدید بزرگی برای کشور خود می دانند.

بر این اساس، موسسه نظرسنجی آمریکایی «پیو» با طرح سوالی از مردم برخی کشور جهان، دیدگاه آنها را درباره تهدید‌ اصلی که متوجه کشور آنهاست، ارزیابی کرده است. در این نظرسنجی از مردم پرسیده شده: «آیا شما تصور می‌کنید که ... تهدیدی اصلی برای کشور شماست؟ در جای خالی، عبارت های «قدرت و نفوذ آمریکا»، «قدرت و نفوذ روسیه» و « قدرت و نفوذ چین» پیشنهاد شده است.

نتایج نشان می دهد 66 درصد از ژاپنی ها، آمریکا را یک تهدید می‌دانند. در ژاپن، این رقم درباره روسیه به 49 درصد و درباره چین به 69 درصد می‌رسد. جالب اینکه در آلمان نیز 49 درصد آلمانی‌ها قدرت و نفوذ آمریکا را تهدیدی برای کشورشان می‌دانند. در فرانسه هم دیدگاه مشابهی درباره آمریکا حکمفرماست به طوری که 49 درصد قدرت و نفوذ واشنگتن را تهدیدی برای کشور خود می‌دانند.

در آرژانتین، برزیل، مکزیک و تونس هم نگرانی از قدرت و نفوذ آمریکا بالاست. بیش از نیمی از مردم این کشورها معتقدند که آمریکا تهدید اصلی برای کشورشان است. این آمار در گزارش سال جاری کنفرانس امنیتی مونیخ آمده است. پنجاه ‌و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ از امروز ۱۵ تا ۱۷ فوریه (۲۶ تا ۲۷ بهمن‌ماه) در هتل «بایریشرهوف» تحت تدابیر امنیتی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار