مدیر برنامه و بودجه شهرداری قزوین گفت: بودجه ۹۸ شهرداری براساس مطالعات کارشناسی تدوین شده است.

نعیمی مدیر برنامه و بودجه شهرداری قزوین   در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ گفت: بودجه ۹۸ شهرداری قزوین براساس حدود هزار نفر ساعت جلسات تخصصی با حضور کارشناسان، معاونان، مدیران و خود شهردار تدوین شده و به جمع‌بندی رسیده است.

دفاع تمام قد مدیر برنامه و بودجه شهرداری از لایحه بودجه ۹۸ قزوین

وی در خصوص انتقاداتی که اخیرا بعضی از اعضای شورای شهر به بودجه ۹۸ شهرداری وارد کرده‌اند؛ ضمن دفاع تمام قد از لایحه بودجه شهرداری اظهار کرد: با وجود همه انتقادات، تاکنون ۹۰ درصد بودجه پیشنهادی در بخش درآمد‌ها و هزینه‌های جاری شهرداری تصویب شده است و مابقی نیز بعد از رفع ابهامات در صحن شورای شهر به تصویب خواهد رسید.

نعیمی در پاسخ به این سوال که بودجه امسال براساس سیاست انقباضی و کاهش هزینه‌ها نیست گفت: در گذشته بودجه شهرداری به‌تفکیک ۱۷ سازمان و زیرمجموعه تابع آن تدوین می‌شد، اما از آنجاکه بودجه ۹۸ تلفیقی است به‌نظر می‌رسد بودجه امسال نسبت به سال گذشته در بعضی از کد‌های هزینه‌ای افزایش داشته است که چنین نیست.

وی درباره یکی دیگر از انتقاد‌های وارد شده به بودجه ۹۸ گفت: بودجه ۹۸ ساختار‌مند است و هیچ آشفتگی در آن وجود ندارد اگر دلیلی در این مورد وجود دارد ارائه شود، ضمنا هر ساله این‌گونه انتقادات مطرح می‌شود و سوءنیتی وجود ندارد، فقط نیازمند شفاف‌سازی است.

موضع گیری نعیمی مدیربرنامه و بودجه شهرداری قزوین از آنجا ناشی می‌شود که پس از اتمام بخش‌هایی از بررسی و تصویب بودجه ۹۸ شهرداری قزوین برخی از اعضای شورای شهر نسبت به افزایش هزینه‌های جاری و آشفتگی متن لایحه تقدیمی شهرداری انتقاد کردند.

در این زمینه سیده منیره قوامی سخنگو و عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفته بود: «با توجه به این‌که رویکرد بودجه ملی سال ۹۸ کشور براساس شرایط و مشکلات موجود اقتصادی با کاهش و حذف هزینه‌های غیرضروری در نظر گرفته شده است و از آن‌جا که بودجه شهرداری‌ها هم باید متأثر از آن به همین صورت تدوین شود؛ اما بودجه شهرداری قزوین تا این لحظه که بررسی شده است، براساس این رویکرد نیست. اگرچه در بخشی از بودجه باید شاهد کاهش هزینه باشیم، ولی با افزایش غیرمنطقی روبه‌رو هستیم.»

همچنین مهدیه قافله‌باشی از دیگر اعضای شورای شهر قزوین روز چهارشنبه در حاشیه صحن علنی شورای شهر قزوین گفت: دربررسی‌های انجام شده تاکنون، بودجه ۹۸ شهرداری دچار آشفتگی است و باعث شده است بررسی متن لایحه با مشکل مواجه شود.

دفاع تمام قد مدیر برنامه و بودجه شهرداری از لایحه بودجه ۹۸ قزوین

بودجه سال ۹۸ شهرداری قزوین ۷۸۳ میلیارد تومان است که شامل درآمد حاصل از عوارض عمومی و اختصاصی با اعتباری نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان، درآمد‌های انتفاعی شهرداری ۷۹ میلیارد تومان، وجوه و اموال شهرداری ۲۶ میلیارد تومان، اعانات، هدایا و دارایی‌ها ۱۵۵ میلیارد تومان و ۳۲۰ میلیارد تومان سایر منابع است، پیشبینی می‌شود بررسی این بودجه تا پایان بهمن به اتمام برسد.
انتهای پیام/.

 مسئولان شهرداری تمام قد از بودجه ۹۸ دفاع می‌کنند

برچسب ها: شورای شهر ، شهرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.