سامانه بارشی جدید از اواخر وقت پنجشنبه ۲۵ بهمن ماه وارد جو استان شده است که تا یکشنبه ادامه دارد و شدت آن از اواخر وقت امروز تا پایان روز شنبه خواهد بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمدگفت: بر اساس تحلیل و بررسی آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، سامانه بارشی جدید تا یکشنبه بر جو استان فعال خواهد بود که شدت آن از اواخر وقت امروز تا پایان روز شنبه است.

رضا کاکاوند اظهارکرد: در پی این سامانه شاهد بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید، در عمده مناطق سردسیری و ارتفاعات نواحی گرمسیری بارش برف، در مناطق مستعد ریزش تگرگ خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: شدت بارش‌ها برای روز شنبه است به تدریج از صبح یکشنبه از جو استان خارج می‌شود.

کاکاوند تصریح کرد: بر اساس هشدار‌ها و توصیه‌های هواشناسی لازم است جهت کاهش خسارات احتمالی و تمهیدات لازم از سوی مردم استان، سازمان‌های امدادی و مدیریت بحران به کار گرفته شود.

وی ادامه داد: طغیان رودخانه ها، مسیل‌ها، آبگرفتگی معابر عمومی با توجه با حجم بارش‌ها دور از انتظار نخواهد بود.

مدیرکل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کاهش دید افقی به علت بارش برف و باران و پدیده مه نیز پیش بینی می‌شود. همچنین لغزندگی و اختلال در تردد جاده‌ای بویژه در جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های استان نیز خواهیم داشت.

کاکاوند در پاسخ به این سوال که آیا سامانه بارشی جدید از سامانه قبلی شدید‌تر خواهد بود؟ اضافه کرد: تا کنون که نقشه‌های هواشناسی چنین مطلبی را مطرح نمی‌کنند و به همین خاطر فعلا اطلاعیه صادر کرده ایم و در صورت نیاز و تغییر در نقشه‌های پیش یابی هواشناسی اخطاریه صادر می‌کنیم.

انتهای پیام/غ

آغاز بارشها در استان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.