خوشبینی بازار‌ها به پیشرفت‌ در مذاکرات چین و آمریکا باعث افزایش بهای نفت برای سومین روز پیاپی شد.

افزایش بهای نفت در معاملات لندن و نیویورکبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، معاملات نفت روز پنجشنبه برای سومین روز پیاپی با افزایش به کار خود پایان داد. خوشبینی بازار‌ها به پیشرفت‌ها در مذاکرات چین و آمریکا این افزایش را رقم زد.

در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل با ۹۶ سنت افزایش، ۶۴ دلار و ۵۷ سنت معامله شد که بالاترین سطح از نیمه ماه نوامبر است. در بازار نیویورک نیز هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت، نفت خام پایه آمریکا) برای تحویل در ماه مارس با ۵۱ سنت افزایش، ۵۴ دلار و ۴۱ سنت به فروش رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در شرایطی که مذاکرات بین چین و آمریکا روز پنجشنبه در پکن از سر گرفته شد، تحلیل‌گران کومرتس‌بانک اعلام کردند: «به نظر می‌رسد که امید‌ها به پیشرفت در مناقشه تجاری بین دو کشور بر بهای نفت اثر گذاشته است.»

بهای نفت روز چهارشنبه نیز در پی انتشار گزارش‌های ماهانه آژانس بین المللی انرژی و سازمان کشور‌های صادر کننده نفت (اوپک) که از کاهش تولید این سازمان خبر می‌داد، افزایش یافته بود.

سرکیت میجایاکار، تحلیل‌گر دفتر خدمات مشاوره‌ای تریفکتا «Trifecta Consultants» اعلام کرد اگر چه گزارش وزارت انرژی آمریکا از افزایش ذخایر نفت خام این کشور خبر می‌داد که در وهله اول بر قیمت‌ها تأثیر گذاشت، سرمایه گذاران ترجیح دادند روی کاهش قابل توجه واردات نفت از ونزوئلا تمرکز کنند.

بر این اساس، داده‌های کوتاه مدت از کاهش عرضه جهانی به ویژه به علت تلاش‌های اوپک و شرکایش برای محدود کردن تولید خود حکایت دارد. از سوی دیگر، الکساندر نوواک، وزیر انرژی روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد مسکو ماه فوریه تلاش خواهد کرد کاهش تولید خود را نسبت به آنچه که در چارچوب توافق با اوپک پیش بینی شده است، تسریع کند.

روسیه قرار است روزانه به طور متوسط ۱۵۰ هزار بشکه کمتر از ماه دسامبر نفت تولید کند. این کاهش در حال حاضر ۱۴۰ هزار بشکه در روز است. نوواک افزود بدون توافق با اوپک، مازاد تولید احتمالا قابل توجه و حجم ذخایر امروز به مقدار زیادی از متوسط پنج سال گذشته بیشتر بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: قیمت نفت ، آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار