ادامه افزایش قیمت طلا و نفت برای سومین روز متوالی

بهای جهانی نفت و طلا در سومین روز متوالی به تاثیر از عوامل مختلف با روند افزایشی همراه بود.

ادامه افزایش قیمت طلا و نفت برای سومین روز متوالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، چشم‌انداز مثبت در خصوص نتایج مذاکرات تجاری آمریکا و چین موجب شد بهای جهانی نفت در معاملات روز پنجشنبه با روند افزایشی همراه شود.

بر این اساس، بهای هر بشکه نفت برنت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت خام] با ۳۷ سنت افزایش معادل ۰.۶ درصد، ۶۳ دلار و ۹۸ سنت معامله شد. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت [شاخص قیمت‌گذاری بین‌المللی برای نفت سبک] با ۲۶ سنت افزایش معادل ۰.۵ درصد، ۵۴ دلار و ۱۶ سنت دادوستد شد.

اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا درباره نشست تجاری مقامات واشنگتن و پکن و همچنین ابراز خوش‌بینی نسبت به توافق تجاری میان دو کشور مهمترین علت افزایش قیمت نفت عنوان شده است.

طی توافق آمریکا و چین در دسامبر سال گذشته میلادی در حاشیه نشست گروه ۲۰، تحریم‌های تجاری میان دو کشور به مدت ۹۰ روز به حالت تعلیق در آمد. این در حالی است که با پیشرفت مذاکرات بین دو کشور، تحریم‌های تجاری پیش از فرارسیدن سررسید آن در اول مارس، لغو خواهد شد.

بهای جهانی نفت در حالی روند صعودی طی کرده است که واردات نفت به چین در ماه ژانویه سال جاری میلادی نسبت به سال گذشته ۴.۸ درصد افزایش یافت و برای سه ماه متوالی به بیش از ۱۰ میلیون بشکه در روز رسید. همچنین مجموع ذخایر با ۲.۷ میلیون بشکه به ۴۵۰.۸ میلیون بشکه رسیده است.

در همین حال، بهای جهانی طلا به تاثیر از سیاست‌های فدرال رزرو آمریکا [بانک مرکزی آمریکا] مبنی بر توقف افزایش نرخ سود رشد داشت. هر اونس طلای اسپات با ۰.۲ درصد رشد ۱۳۰۸ دلار معامله شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار