رئیس سازمان میراث فرهنگی از مسئولان کشور خواست توجه بیشتری به حوزه گردشگری و کسب و کار‌های کوچک آن داشته باشند.

مسئولان توجه بیشتری به حوزه گردشگری داشته باشند/ کسب و کار‌های کوچک مرتبط با گردشگری پایدار هستندبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر مونسان، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حاشیه بازدید از دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته در جمع خبرنگاران گفت: خوشحالم که دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران به خوبی برگزار می شود. بخش گردشگری کشور پر نشاط روند رو به جلوی خود را طی می‌کند و در شرایط فعلی اقتصادی کشور، توانسته فضای خوبی را ایجاد کند.

وی افزود: شک ندارم گردشگری به عنوان یک اقتصاد نوظهور در سال‌های آینده نقش جدی را در ایجاد درآمد بازی خواهد کرد و بسیار خوشحالم بگویم در شرایط سخت ایجاد اشتغال در کشور، بخش گردشگری توانسته از هر سوژه‌ای شغل ایجاد کند؛ به عنوان مثال بوم‌گردی‌ها در همه نقاط کشور پراکنده هستند و خوشبختانه در دوردست‌ترین نقاط نیز بدون فشار به دولت کسب درآمد می‌کنند. افرادی که بوم‌گردی‌ها را راه می‌اندازند، عمدتاً جوان هستند.

وی افزود: مسئولان باید توجه بیشتری به حوزه گردشگری بکنند. البته توجه به کسب و کار‌های کوچک مرتبط با گردشگری نیز لازم است؛ زیرا ما در حوزه گردشگری به ازای هر ۵۰ میلیون تومان یک شغل ایجاد می‌کنیم؛ در حالی که در بخش‌های دیگر ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود و ۱۰ شغل نیز از آن درنمی‌آید و اگر هم ایجاد شود، پایداری ندارد. امروز مسئولیت اکثر شغل‌هایی که در حوزه گردشگری ایجاد شده بر دوش مردم است و آن‌ها شغلشان را مدیریت می‌کنند. اکثر کسب و کار‌های کوچک مرتبط با حوزه گردشگری پایدار هستند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: من شک ندارم که آینده گردشگری کشور پر رونق است.  هر کسی با حداقل سرمایه می‌تواند فعالیتش را در حوزه گردشگری شروع کند و اینجا بهانه‌ای نیست که بگوییم برای راه‌اندازی یک کسب و کار پول و سرمایه‌ای نداریم.


انتهای پیام/

اظهار نظر مونسان درباره کسب و کارهای کوچک حوزه گردشگری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.