معاون علمی آستان قدس رضوی گفت: دشمنان واستکبار جهانی درقالب تبلیغات نادرست، تمام اهداف و تلاششان نفوذ بر مخاطبان جوان است و محتوای پایین و کثیف خود را در لباس زیبا به خورد ملت‌ها و جوانان می‌دهند.

تلاش استکبار جهانی برای نفوذ به مخاطبان جوانبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد مهدی نژاد نوری معاون علمی آستان قدس رضوی در مراسم افتتاحیه نخستین مدرسه ملی و فصلی «روانشناسی اسلامی و اندیشه ورزی در روانشناسی» که شب گذشته به همت مرکز جامع رشد و توانمندسازی آستان قدس رضوی در تالار شیخ طوسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: روز صدور بیانیه دقیق و عمیق رهبر عزیزمان به یکی از نقاط عطف و هدایت و راهبری انقلاب اسلامی تبدیل شده است، این بیانیه به مناسبت چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و ورود جمهوری اسلامی به فصلی جدید ارائه شده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این بیانیه به تبیین ویژگی‌های مسیر پر افتخار ۴۰ سال گذشته و برکات خیره‌کننده انقلاب اسلامی در رساندن ایران عزیز به جایگاه شایسته ملت پرداخته‌اند.

معاون علمی آستان قدس رضوی ادامه داد: ایشان با تأکید بر امید واقع‌بینانه به آینده و نقش بی‌بدیل جوانان در برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان‌های انقلاب، خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران مقتدر، الزامات این جهاد بزرگ را در ۷ سرفصل اساسی بیان کردند، ۷ بند ارشادی که بند نخست با اهمیت علم و پژوهش و علم پژوهی و کاربرد‌های آن بیان شده است.

نژاد نوری درادامه گفت: ما به طور سنتی مشاهده می‌کنیم مجموعه‌های علمی از روش سیستماتیک، گروهی و نظام‌مندی برای پیشبرد اهداف علمی خود بهره نمی‌برند و کمتر با نگاه برنامه طولانی مدت یا به شیوه‌های علمی از فرهیختگان استفاده می‌کنند.

وی افزود: وظیفه معاونت علمی آستان قدس رضوی این است که زمینه‌ها را به نحوی فراهم کند تا علم در تمام شئونات مختلف آستان قدس رضوی خودش را نشان دهد و همچنین نیاز‌های سازمان‌ها را به شیوه‌های علمی مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دهد.

معاون علمی آستان قدس رضوی با بیان اینکه تبلیغات امری بسیار کلیدی و اساسی است، ادامه داد: امروزه شاهد هستیم دشمنان قسم خورده و استکبار جهانی در قالب تبلیغات نادرست، تمام اهداف و تلاششان نفوذ بر مخاطبان جوان است و محتوای پایین و کثیف خود را در لباس زیبا به خورد ملت‌ها و جوانان می‌دهند.

مهدی نژاد نوری گفت: در چنین شرایطی نمی‌شود با تجارب فردی یا ذوقی دست به تبلیغات زد؛ بلکه تبلیغات امری شبکه‌ای و دارای مسائل ریز علمی است که باید در عمل پایش و به صورت موثر از آن استفاده شود.

وی بحث مشاوره و روانشناسی را از عرصه‌های دیگری دانست که با نگاه فرهنگی در آستان قدس رضوی آغاز به کار کرده است و افزود: در حال حاضر بحث مشاوره و روانشناسی در بحث ابزار، نظریه ها، شیوه، ارتباطات، دسترسی، نظارت و بررسی مواجه شده است.

معاون علمی آستان قدس رضوی در پایان به ویژگی‌های یک مجموعه علمی در بحث روانشناسی اشاره کرد و دامه داد: تولید علم، نگاه اسلامی، ارائه خدمات کیفی، خدمت‌رسانی به محروم‌ترین اقشار جامعه، ارائه الگو در سطح ملی و بین‌المللی از جمله این ویژگی‌هاست.

انتهای پیام //ف. ک


افتتاحیه نخستین مدرسه ملی و فصلی در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.