مهمترین اتفاقات حوزه ادبیات در مهرماه سال ۹۷ را در این گزارش بخوانید.

سردیس و کتاب صوتی مرضیه حدیدچی رونمایی شد/ خرید ۲.۵ میلیارد تومانی هیات انتخاب و خرید کتاب از ناشران برایعید

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در مهر ماه در حوزه ادبیات روی داد که در اینجا به مهمترین آنها می پردازیم.

سردیس و کتاب صوتی مرضیه حدیدچی رونمایی شد

مراسم رونمایی از سردیس و کتاب صوتی زندگی مرضیه حدیدچی (دباغ) در باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با حضور سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مریم مجتهد زاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.

علی اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با بیان اینکه ما مفتخر هستیم در پنجمین روز از هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، بزرگداشت بانویی را برگزار کنیم که به گردن انقلاب حق دارد، گفت: بانو حدیدچی امام خمینی (ره) را تنها نگذاشت و تمام جوانی و عمر بابرکت خود را برای اسلام و انقلاب هزینه کرد. اگر امروز اسلام ناب در جهان می‌درخشد و ملت ایران همه خوبی‌ها را برای جهان اسلام رقم می‌زند مدیون کسانی است که حبس‌های طولانی و شکنجه‌های فراوان را تحمل کردند.

خرید ۲.۵ میلیارد تومانی هیات انتخاب و خرید کتاب از ناشران

در جلسات ۵۹۹ و ۶۰۰ هیأت انتخاب و خرید کتاب وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خرید ۷۴۹ عنوان کتاب در ۱۱۸ هزار و ۹۵۰ نسخه به مبلغ کل ۲۵ میلیارد و ۳۹۸ میلیون و ۹۰۰ هزار ریال برای خرید مورد تصویب قرار گرفت.


نروژ؛ میهمان ویژه نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۱۹

در آستانه برگزاری هفتادمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت، کشور نروژ به عنوان میهمان ویژه این نمایشگاه در دوره هفتاد و یکم اعلام و معرفی شد. این کشور با شعار «رویاهایی که حمل می‌شود» به عنوان میهمان ویژه مهمترین رویداد جهانی کتاب در سال ۲۰۱۹ انتخاب شده است.

بنا بر اعلام مدیران نمایشگاه کتاب فرانکفورت، ادبیات غنی نروژ و پیوند آن با طبیعت بکر و قابل توجه آن در کنار تلاش این کشور برای ترویج گفتمان‌های فکری مختلف در جامعه، علت انتخاب این کشور به عنوان میهمان ویژه در این رویداد بوده است.

علیرضا بهرامی دبیر هفدهمین جشنواره کتاب و رسانه شد

براساس حکم صادر شده از سوی نیکنام حسینی‌پور مدیرعامل موسسه خانه کتاب، علیرضا بهرامی به عنوان دبیر هفدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه منصوب شد.

شعار بیست و ششمین هفته کتاب انتخاب شد

نیکنام حسینی‌پور با اشاره به برگزاری دومین جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از دستور جلسات انتخاب شعار بود که پس از بررسی شعارهای پیشنهادی، شعار «حال خوش خواندن» به عنوان شعار بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

وی افزود: این شعار با توجه به رویکرد برگزاری هفته کتاب در تشویق مردم به کتابخوانی به عنوان شعار این دوره انتخاب شد. هدف از برگزاری هفته کتاب ترویج کتابخوانی و تشویق مردم به مطالعه بیشتر است.

مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی هفته کتاب منصوب شد

مرتضی بریری با حکم نیکنام حسینی پور به عنوان «مدیر کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران» منصوب شد.

جشنواره‌های بین المللی شعر و داستان انقلاب ادغام شدند

به منظور گسترش و ارتقای کیفی روند برگزاری، بازدهی هرچه بیشتر و هم افزایی تلاش‌های شاعران و نویسندگان جوان و باتجربه در یازدهمین جشنواره بین المللی شعر و داستان، دو بخش اصلی یاد شده به طور همزمان پذیرای آثار شرکت کنندگان این رقابت ادبی است.

قصه‌گویان برتر بوشهر، کرمانشاه و هرمزگان معرفی شدند

برگزیدگان مسابقه‌های قصه‌گویی در سه استان بوشهر، کرمانشاه و هرمزگان معرفی شدند و نفرات برتر به مراحل بعدی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی راه پیدا کردند.

تمدید مهلت شرکت در جایزه کتاب سال شعر ایران

سیزدهمین دوره جایزه کتاب سال شعر ایران به انتخاب «خبرنگاران» همچون دوره‌های گذشته در سه بخش «کتاب سال»، «ویژه» (شاعران بدون کتاب) و «تجلیل» یک عمر فعالیت شعری با داوری جمعی از شاعران خبرنگار و فعال رسانه در حوزه فرهنگ و ادبیات برگزار می‌شود.

انتهای پیام /

 

برچسب ها: ادبیات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار