رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: استان با ۴۰ پروژه ، رتبه پنجم کشور در بخش سرمایه گذاری خارجی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ،  پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در برنامه گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه استان با ۴۰ پروژه  رتبه پنجم کشور در بخش سرمایه گذاری خارجی را به خود اختصاص داده است، گفت: همچنین قزوین دارای ۲۱۰ واحد تولیدی است که در بخش صادرات با ۵۰ کشور دنیا کار می‌کنند.

پرزحمت در ادامه با اشاره به اینکه استان قزوین رتبه ۵ کشور را از نظر صنعتی داراست، افزود: با ۳ هزار و ۷۰۰ پروانه بهره برداری صادر شده، زمینه اشتغال ۱۴۵ هزار نفر در صنعت استان فراهم شده است.

وی گفت: هم اکنون ۶۰۰ طرح بالای ۴۰ درصد پیشرفت در دست احداث است که زمینه اشتغال ۲۰ هزار نفر با سرمایه گذاری بخش خصوصی در استان را رقم خواهد زد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان افزود: با توجه به بخشنامه هیئت دولت برای حمایت از کالای ایرانی و رقابت در واحد‌های تولیدی، واردات هزار و ۴۰۰ قلم کالا به کشور ممنوع شده است.

پرزحمت در ادامه ارزش صادرات استان در ۹ ماه امسال را بالای ۵۲۰ میلیون دلار بیان کرد و افزود: این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزش ۲۰ درصد و از نظر وزنی ۱۵ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ک

استان قزوین رتبه ۵ کشور را از نظر صنعتی داراست

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار