فرمان انتخاباتی «اشرف غنی» به کارمندان ادارات دولتی

رئیس جمهور افغانستان طی فرمانی چهار ماده ای، کارمندان ادارات را از مداخله در روند انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸منع کرد.

فرمان انتخاباتی «اشرف غنی» به کارمندان ادارات دولتیبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان طی فرمانی چهار ماده ای، کارمندان ادارات را از مداخله در روند انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸منع کرد.

رئیس جمهور افغانستان در این فرمان گفته است: به منظور برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه و عدم مداخلۀ مقامات و کارکنان ادارات دولتی در روند انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۸، مراتب آتی را منظور می‌دارم:

ماده اول :
تمام مقامات و کارکنان ادارات دولتی مکلفند در روند انتخابات اصول ذیل را جدا رعایت نمایند:

۱- همکاری لازم با کمیسیون مستقل انتخابات در صورت مطالبه و اجرای وظایف محوله مرتبط به فعالیت‌های انتخاباتی به اسرع وقت ممکن.

۲- رعایت اصل بی‌طرفی حین اجرای وظایف محوله مرتبط به فعالیت‌های انتخاباتی.

۳- اجتناب از اعمال نفوذ بر رأی‌دهندگان به مقصد اظهار یا افشای رأی آن‌ها یا وادارساختن ایشان به رأی‌دادن به کاندیدای معین و یا ارتکاب هر نوع عملی که موجب اخلال آزادی، سری‌بودن و مستقیم‌بودن آرای رأی‌دهندگان گردد.

۴- اجتناب از فراهم‌نمودن تسهیلات و منابع دولتی به نفع کاندیدای مشخص مگر اینکه طبق احکام قانون طور مساوی فراهم‌شده باشد.

۵- اجتناب از معرفی اشخاص به کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی به منظور استخدام به حیث کارکنان دایمی یا مؤقت انتخابات.

۶- عدم استفاده از موقف وظیفوی به منظور تقویت یا تضعیف موقف کاندیدای مشخص.

۷- اجتناب از امر و نهی کارکنان دایمی و مؤقت انتخابات خلاف احکام قانون و عدم اعطای هدایا و تحایف به آن‌ها.

۸- اجتناب از ورود به مراکز و محلات ثبت نام رأی‌دهندگان، مراکز رأی‌دهی و شمارش آراء با حمل اسلحه و یا به‌معیت محافظین مسلح.

۹- اجتناب از دعوت یکی از کاندیدان انتخابات ریاست‌جمهوری در افتتاح پروژه‌ها یا محافل رسمی.

۱۰- حفظ معلوماتی که حین اجرای وظایف در روند انتخابات و یا از جانب کمیسیون مستقل انتخابات به‌دست می‌آورند و امتناع از نشر و یا ارائه آن به کاندیدای مشخص.

ماده دوم:
هرگاه مقامات و کارکنان ادارات دولتی از اصول مندرج مادۀ اول این فرمان تخلف نمایند، غرض تعقیب عدلی به مراجع ذی‌صلاح، معرفی گردند.

ماده سوم:
وزارت‌ها و ادارات جمهوری اسلامی افغانستان موظفند رهنمود عدم مداخله مقامات و کارکنان ادارات دولتی در روند انتخابات ریاست جمهوری سال۱۳۹۸ را آماده و به‌دفتر شورای امنیت ملی ارسال نمایند.

ماده چهارم:
این فرمان از تاریخ توشیح نافذ و ادارات ذی‌ربط از تطبیق آن مسئولیت دارند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار