اعضای کمیسیون های انتخاباتی افغانستان پس از برکناری ممنوع الخروج شدند

دادستانی کل افغانستان از ممنوع الخروج شدن 12 عضو کمیسیون های انتخاباتی این کشور خبر داد.

اعضای کمیسیون های انتخاباتی افغانستان پس از برکناری ممنوع الخروج شدندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پس از آنکه روز گذشته دوازده تن از اعضای کمیسیون‌ های انتخابات و شکایات انتخاباتی افغانستان به دستور اشرف غنی عزل شدند، اکنون دادستانی کل این کشور از ممنوع الخروج شدن این 12 نفر خبر داده است.

دفتر سخنگوی دادستانی کل افغانستان اعلام کرد که برای بررسی قضیه ای که از سوی ارگان کشفی به اتهام سوء استفاده از صلاحیت های وظیفوی روسا و اعضای پیشین کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی به این اداره مواصلت ورزیده، هیاتی را توظیف نموده است.

در خبرنامه دادستانی کل افغانستان آمده است که این هیات مؤظف به منظور تکمیل تحقیقات و بررسی های همه جانبه، دوازده تن از اعضای ‌پیشین کمیسیون مستقل انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی را به شمول روسای هر دو نهاد ممنوع الخروج ساخته است.

دادستانی جمهوری اسلامی افغانستان افزوده است: اطمینان می دهیم که قضیه‌ را عادلانه و منصفانه در روشنایی احکام قانون به گونه بی طرفانه و مستقلانه رسیدگی نموده، متکی بر اسناد، شواهد و مدارکی که از طرف نهادها و افراد در جریان تحقیق به‌ دسترس هیات موظف قرار گیرد در مورد مسئولیت و عدم مسئولیت تصمیم قانونی اتخاذ و از نتایج آن در حدود احکام قانون اطلاع رسانی و با مردم عزیز شریک می گردد.

یادآوری می کنیم، که محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان روز گذشته طی فرمانی، 12 نفر از اعضای کمیسیون های انتخابات و شکایات انتخاباتی را برکنار کرد. 

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار