نمکی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

قول می‌دهیم دارویی در بازار کمیاب نشود

وزیر بهداشت گفت: به ملت شریف ایران قول می دهیم علی‌رغم همه مشکلات؛ حتی یک روز نخواهیم گذاشت که دارویی در بازار کم‌‌یاب شود و فشارش را مردم تحمل کنند.

قول می‌دهیم دارویی در بازار کمیاب نشودبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی وزیر بهداشت در حاشیه جلسه هیئت دولت روز چهارشنبه «۲۴ بهمن» در جمع خبرنگاران  گفت: بهترین کاری که می‌توانیم برای مردم انجام دهیم این است که در بخش سلامت ارائه خدمت توسط همکاران طبیب و پرستار و پرسنل بخش درمان به نحو احسن انجام شود.

نمکی با اشاره به کمبود دارو و تجهیزات گفت: کار دیگری که دنبال می‌کنیم این است که به صنعت‌گر و تولید کننده داخل که عامل اشتغال و استقلال ملی ما به حساب می‌آید بهای بیشتری دهیم و  اجازه نخواهیم داد هیچ محصولی در تجهیزات پزشکی و دارو که کارخانه‌های تولید دارو قدرت تولیدش را دارند وارد کشور شوند. این پیام خوبی برای حمایت از تولید کننده داخلی است ضمن اینکه ما به ملت شریف ایران قول می‌دهیم علی‌رغم همه مشکلات و تحریم ها؛ حتی یک روز نخواهیم گذاشت که دارویی در بازار کم یاب شود و فشارش را مردم تحمل کنند.

وی ادامه داد: نگرش اقتصادی‌تر به طرح تحول سلامت را دنبال می‌کنیم و امیدواریم طرح را در بسته‌هایی مثل کاهش پرداخت از جیب بیمار و در رابطه با تأمین دارو بیماران خاص و صعب العلاج و ماندگاری طبیب در نقاط محروم به یاری خدا اجرا کنیم و این موارد را تقویت کنیم.

وزیر بهداشت یادآور شد: به یاری خدا بخش خصوصی را به عنوان یکی از ابزار‌های بسیار موثر در نظام سلامت مورد توجه قرار داده و به آن بها می‌دهیم نه به این شکل که مردم بیشتر از جیب بپردازند، جور این موضوع را باید ما بکشیم تا بخش خصوصی به صحنه بیاید.

نمکی افزود:  در توسعه نظام سلامت؛ مثل تخت‌های بیمارستانی مراکز بهداشتی و درمانی تا پایان سال بهره برداری می‌شوند و من امروز عازم به سفر خوزستان هستم که مراکز آماده شده به مرحله بهره برداری برسند تا پایان سال آینده هم انشاء الله حدود ۷ هزار تخت به تعداد تخت‌های کشور اضافه خواهد شد.

 وزیر بهداشت درباره اجرای طرح تحول سلامت، تصریح کرد: این طرح یکی از خواسته‌های قانونی کشور است انشاء الله تا پایان بهار سال آینده به سرانجام می‌رسانیم و به مرور در این زیرساخت مواردی همچون پزشک خانواده، سیستم ارجاع را در نیمه سال آینده خدمت مردم ارائه می‌کنیم.

نمکی خاطر نشان کرد : از ملت ایران که در راهپیمایی ۲۲ بهمن به صحنه آمدند سپاسگزارم، زیرا حرکت آن‌ها پیام موثری به جهانیان و ما بود که بتوانیم ابعاد تحریم را بهتر مدیریت کنیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت بهداشت ، نمکی ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار