با پیگیری‌های نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تجهیز ۳۱۸ هکتار نخیلات روستای کشیت به سیستم آبیاری صنعتی و تحت فشار اجرا شد.

تجهیز ۳۱۸ هکتار نخیلات روستای کشیت به آبیاری تحت فشار

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، با حضور در روستای کشیت از تجهیز ۳۱۸ هکتار نخیلات این روستا به سیستم آبیاری صنعتی و تحت فشار خبر داد و گفت: ۱۹۵ میلیون تومان منابع راه اندازی این سیستم بود که ۹۰ درصد آن انجام گرفته و مقداری نیز که باید از سوی خودیاری مردم تامین می‌شد، هزینه آن‌ها را قبول کرده ایم.

وی بیان کرد: هزینه تامین برق و چاه مربوط به اجرای این طرح را قبول کردیم و با راه اندازی آن درآمد خوبی برای مردم منطقه ایجاد می‌شود.

پورابراهیمی افزود: با تلاش جوانان و ساکنان این روستا امیدواریم به زودی این منطقه به عنوان نمونه اقتصاد مقاومتی مطرح شود و جوان بیکاری در این منطقه نداشته باشیم و نیازی به مهاجرت به شهر نباشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس همچنین به اجرای چمن مصنوعی زمین ورزشی روستای کشیت با کمک خیران طی دو هفته آینده اشاره داشت و گفت: امکانات مورد نیاز برای این امر به زودی تهیه و نصب می‌گردد و این مجموعه ورزشی تا قبل از عید افتتاح و راه اندازی شود.

پورابراهیمی همچنین از راه اندازی و تجهیز امکانات مورد نیاز خانه ورزش روستای کشیت طی دو هفته آینده خبر داد و گفت: آموزش‌های تخصصی به جوانان تحصیل کرده روستا جهت جلوگیری از مهاجرت و ایجاد اشتغال پایدار در روستا در دستور کار قرار دارد.

وی به ظرفیت گردشگری منطقه نیز اشاره داشت و افزود: با کمک شورای شهر و پیگیری‌هایی که ما خواهیم داشت تسهیلات مورد نیاز برای راه اندازی خانه‌های بوم گردی به ساکانان روستا داده می‌شود که به اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه کمک می‌کند.

افتتاح ۲ دستگاه آب شیرین کن روستای نسک و حرمک همچنین با پیگیری‌های پورابراهیمی دو دستگاه آب شیرین کن در روستا‌هایی نسک و حرمک از توابع بخش گلباف با اعتبار هر کدام ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی به توافق با ستاد اجرایی فرمان امام جهت استقرار آب شرین کن در این روستا‌ها اشاره داشت و گفت: با راه اندازی این دستگاه مشکل شوری آب حل شده و آب شرب مصرفی مردم به لحاظ کیفی بهتر می‌شود.

پورابراهیمی در خصوص امکانات ورزشی برای روستا عنوان کرد: با همکاری دهیاری در تامین مکانی سرپوشیده جهت راه اندازی خانه ورزش روستایی، تا هفته آینده مجموعه وسایل ورزشی مورد نیاز را برای آن تامین و تجهیز می‌کنیم.

وی ادامه داد: در هماهنگی با بنیاد مسکن، مشکل کمبود زمین روستایی برای واگذاری به جوانان فاقد مسکن برطرف می‌شود و تسهیلات بخش مسکن روستایی را نیز برای ساخت و ساز به آن‌ها تعلق می‌گیرد.



انتهای پیام/س

افتتاح ۲ دستگاه آب شیرین کن در روستای نسک و حرمک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار