مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال، بیش از نیم میلیون تماس با سامانه اورژانس ۱۱۵ شیراز برقرار شده است.

محمد جواد مرادیان مدیر اورژانس فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به تعداد کل ماموریت‌های اورژانس فارس در ۱۰ ماهه امسال، گفت: در این مدت بیش از نیم میلیون تماس با سامانه اورژانس ۱۱۵ شیراز برقرار شده است.

وی به عملکرد فعالیت نیرو‌های اورژانس پرداخت و افزود: از تعداد ۵۶۰ هزار و ۳۱۸ تعداد تماس با اورژانس فارس، ۱۹۴ هزار و ۲۴۷ مورد نیازمند اعزام کارکنان به محل بوده که از این تعداد، ۴۰ هزار و ۲۵۶ مورد آن تصادف بوده است.

مرادیان با بیان اینکه آمار اعزام ماموریت‌های تصادف جاده‌ای در استان افزایش یافته است افزود: بیشترین ماموریت‌های تصادفی در محور‌های مواصلاتی استان به ترتیب در محور‌های شیراز_اصفهان، شیراز_فسا_بندرعباس و شیراز_ کازرون صورت گرفته و ۲۱ درصد ماموریت‌های اورژانس مربوط به حوادث ترافیکی بوده است.

رئیس اورژانس ۱۱۵ فارس ادامه داد: در حال حاضر ۵۴ درصد ماموریت‌ها غیر تصادفی، ۱۲ درصد بیماری‌های قلبی و ۱۲ درصد دیگر را بیماری‌های تنفسی و انواع مسمومیت‌ها تشکیل می‌دهد.

مرادیان با تاکید بر اهمیت فرهنگ سازی و اطلاع رسانی، با هدف جلوگیری از مزاحمت تلفنی به اورژانس، از ثبت ۸۷ هزار و ۵۱۳ تماس مزاحمت تلفنی در سامانه اورژانس، طی ۱۰ ماهه ابتدایی امسال خبر داد که نسبت به سال گذشته، ۲۲ درصد افزایش یافته است.

مدیر اورژانس فارس با بیان اینکه اورژانس ۱۱۵ استان فارس در تمام ساعات شبانه روز آماده ارائه خدمت به بیماران و مصدومان است، اضافه کرد: اورژانس هوایی فارس نیز در طی ۱۰ ماه امسال با انجام ۸۶ سورتی پرواز توانسته تعداد قابل توجهی از بیماران را به مراکز درمانی انتقال دهد.

انتهای پیام/م

عملکرد اورژانس فارس در ۱۰ ماهه گذشته

برچسب ها: حوادث ، اورژانس ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار