رییس مرکز فوریت‌های پزشکی فارس از انجام ۱۸ هزار و ۵۷۸ ماموریت در آذرماه امسال خبر داد که نسبت به مدت مشابه پارسال از رشد ۱۲ درصدی برخوردار بوده است.

محمدجواد مرادیان رئیس اورژانس فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، با اشاره به برقراری ۵۱ هزار و ۴۵۷ مورد تماس با سامانه ۱۱۵، گفت: در آذرماه سال جاری ۱۸ هزار و ۵۷۸ مأموریت توسط اورژانس ۱۱۵ استان فارس انجام شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه مزاحمت‌های تلفنی با اورژانس از سوی افرادی که جان و زندگی انسان‌ها را به بازی گرفته اند رو به افزایش است، افزود: در این مدت هفت هزار و ۴۰ تماس تلفنی مزاحم با اتاق فرمان‌های ۱۱۵ برقرار شده که رشد ۳ درصدی داشته است.

مرادیان تعداد ماموریت‌های تصادفی ثبت شده را ۳ هزار و ۵۷۲ مورد اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد، دو هزار و ۳۶۵ مورد تصادف شهری و هزار و ۲۰۷ مورد تصادف جاده ای بوده است.

رئیس اورژانس فارس اضافه کرد: در این حوادث چهار هزار و ۳۳۱ نفر مصدوم شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۶ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: همچنین از این تعداد هزار و ۲۵۶ مورد در سر صحنه حادثه درمان و ۳ هزار و ۸۱ مورد پس دریافت خدمات پزشکی اولیه به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

مرادیان تصریح کرد: تعداد هزار و ۳۷۲ مصدوم به بیمارستان شهید رجایی، ۸۵۹ مورد به بیمارستان نمازی و ۳۰۹ مورد به بیمارستان شهید فقیهی اعزام شدند.

مرادیان اظهار داشت: متاسفانه در این مدت نیز ۴۶ تن از هموطنان عزیزمان در حوادث جان خود را از دست دادند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: همچنین مأموران اورژانس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی به ۱۵۱ مورد بیمار مسمومیت با گاز co۲ خدمات‌رسانی کرده‌اند که از این تعداد ۷۴ مورد به بیمارستان اعزام و ۷۴ مورد در محل درمان و ۳ تن از هم وطنانمان جان باختند.

رئیس اورژانس فارس با قدردانی از تلاش شبانه روزی تمامی پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی، اعلام کرد: در فصل سرما اورژانس آماده‌تر از همیشه جهت ارائه خدمات به همشریان عزیز و مسافران گرامی است.

استان فارس با ۱۹۰ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، سه فروند بالگرد اورژانس هوایی و دارای ۹۵۰ نیروی درمانی فوریت‌های پزشکی به مردم عزیز خدمت رسانی میکنند.
انتهای پیام/م

انجام بیش از  ۱۸ هزار ماموریت توسط اورژانس فارس در آذرماه

برچسب ها: درمان ، اورژانس ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار