دولت واشنگتن تهدید کرد اگر کنگره بخواهد حمایت نظامی آمریکا از عربستان سعودی در جنگ یمن را پایان دهد، این تصمیم را وتو خواهد کرد.

مخالفت ترامپ با پایان حمایت آمریکا از عربستان سعودی در جنگ یمنبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، در ادامه اختلاف میان کنگره آمریکا و رئیس‌جمهور این کشور در حمایت از آل سعود، دولت دونالد ترامپ تهدید کرد چنانچه کنگره بخواهد به حمایت آمریکا از عربستان در جنگ یمن پایان دهد، این تصمیم را وتو خواهد کرد.

دو هفته پیش، دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان کنگره قطعنامه‌ای را صادر کردند تا در مورد دو موضوع فاجعه انسانی در یمن و محکومیت قتل خاشقجی پیامی روشن و محکم به ریاض بفرستند.

در این میان دولت ترامپ اعلام کرده صدور این قطعنامه بی‌مورد است؛ زیرا نیرو‌های آمریکایی تنها سوخت‌رسانی هواپیما‌ها و دیگر حمایت‌ها را در جنگ یمن به عهده دارد و از نیرو‌های جنگی حمایت نمی‌کنند. همچنین آن‌ها اعلام کردند این اقدام به روابط منطقه آسیب زده و توانایی آمریکا برای جلوگیری از گسترش افراطی‌گرایی خشونت‌آمیز را محدود خواهد ساخت.

این اقدام کاخ سفید و همچنین ارائه نکردن گزارش پرونده قتل خاشقجی، افراد بسیاری را در کنگره از جمله برخی از جمهوری‌خواهان طرفدار دونالد ترامپ، خشمگین کرده است. اد پرلموتر، نماینده دموکرات نیز گفت: «سخت است نسبت به رژیمی که دست به چنین اقداماتی می‌زند احساس ترحم و یا تعهد بکنی».

سعودی‌ها که ترامپ آن‌ها را شریکی مهم در منطقه خاورمیانه می‌داند، جنگی را در یمن به راه انداخته‌اند که تاکنون ده‌ها هزار نفر را به کشتن داده و میلیون‌ها نفر دیگر را دچار قحطی کرده است. آمریکا از نیروی هوایی عربستان در این جنگ با سوخت‌رسانی و حمایت‌های اطلاعاتی و همچنین کمک‌های هدفمند حمایت می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، دونالد ترامپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار