شرکت نیوکلا قصد دارد تا فرودین سال آینده کامیون‌های الکتریکی خود را که مدعی است کامیونی فراتر از وسایل نقلیه باری هیبریدی و الکتریکی است، معرفی کند.

نیکولا کامیون‌های با مصرف سوخت هیدروژنی تولید می‌کندبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صنایع کامیون‌سازی نیوکلا به دنبال ساخت کامیون‌هایی است که علاوه بر بهره‌گیری از نیروی الکتریکی برای حرکت از سوخت هیدروژنی نیز برای تامین انرژی موتور استفاده کند.

مسئولان شرکت نیوکلا اعلام کردند به دلیل در دسترس بودن سوخت هیدروژنی همانند نیروی الکتریکی و عدم تولید آلودگی در وسایلی از این دو نوع انرژی استفاده می‌کنند. مهندسان شرکت نیوکلا تصمیم گرفته‌اند تا اواخر فروردین ۱۳۹۸ کامیون‌هایی مجهز به فناوری‌های نوین و مصرف انرژی‌های نو و پاک را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

تحقیقات به تازگی کارشناسان صنایع خودروسازی نشان داده است سوخت هیدروژنی در مقایسه با نیروی الکتریکی برای سفر‌های طولانی مدت و خودرو‌های باری سنگین که به انرژی زیادی حهت حرکت نیاز دارند، صرفه اقتصادی بیشتری دارد و از نیروی الکتریکی ارزان‌تر است. این کارشناسان معتقد‌ند کامیون‌های مجهز به فناوری مصرف سوخت هیدروژنی برای سفر‌های درون شهری و برون شهری مناسب است و می‌تواند تا ۵۰ بار نیاز به شارژ موتور‌های الکتریکی را کاهش دهد.

نیکولا کامیون‌هایی با مصرف سوخت هیدروژنی تولید می‌کند
نیکولا قرار است در تاریخ ۲۷ تا ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ به طور رسمی از کامیون‌های جدید خود رونمایی کند. در حال حاضر این شرکت در حال طی کردن مراحل آزمایشی ساخت و طراحی کامیون‌های خود است و پس از طی آزمایشات کارگاهی در محل کارخانه کامیون جدید نیکولا وارد مرحله آزمایش میدانی شده و با حرکت در مسیر‌های تعیین شده مورد ارزیابی کارشناسان قرار می‌گیرد.

قرار است در مرحله اول عرضه این کامیون‌ها تنها در اروپا صورت گیرد و در صورت استقبال مناسب خریداران از آن و توسعه تولیدات نیوکلا در گام بعدی وارد بازار آمریکا خواهد شد. در هر صورت مانند بسیاری از بخش‌های صنایع خدماتی و خودروسازی، کامیون‌های باری دچار تحول زیادی شده‌اند و تولیدکنندگان این خودرو‌های سنگین رویکرد متفاوتی را در نحوه طراحی و ساخت آن‌ها در نظر گرفته‌اند.


بیشتر بخوانید: کامیون الکتریکی دایملر معرفی شد+ تصاویر


انتهای پیام/

کامیون‌های الکتریکی نیوکلا به زودی معرفی می‌شوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار